A cup of tea and The Last Song

Den här kvällen har varit riktigt mysig. Lite mer som hemma – en kopp te och en underbar film.

 

Igår kände jag att jag behövde komma ut ur huset och därför tog jag bilen upp till en av mataffärerna här i närheten. Behövde nämligen köpa lite grejer, och sedan så är det ju väldigt skoj att se vad de har för några produkter. Jag var nog inne där i nästintill en timma och gick bara runt och tittade överallt på alla roliga förpackningar och märken. Jag kan säga som så här, det skiljer sig väldigt mycket från att gå på ICA hemma i Ulricehamn eller i någon annan matbutik i själva Sverige. Här i USA är allt mer färgglatt och allt kommer i större mängd.

 

Dem som känner mig vet att jag dricker ganska mycket te. Så igår kom jag ju självklart hem med två olika sorter ifrån matbutiken, ett grönt jasminte och ett ”sovte”. Varför jag gillar te så mycket är för att det har en lugnande effekt på mig och jag känner mig alldeles varm och go i kroppen. Älskar att sitta uppkrupen i soffan med en kopp te, så himla mysigt!

 

Efter att vi hade käkat middag här i huset, fixade jag en kopp te och dottern blev riktigt sugen på det med. So, it was tea time! Filmen som åkte på var The Last Song. Hur underbar film som helst och vilken lipsill jag har gått och blivit! Jag har alltid varit den som knappt har kunnat gråta till någon film överhuvudtaget, oavsett hur sorglig den än har varit. Så är inte fallet längre kan jag säga er. Snyft, snyft…

 

Jag rekommenderar verkligen The Last Song. Till er som inte har sett den, se den för tusan! Den har allt! The Last Song handlar om en tjej, Ronnie, som tillsammans med sin lillebror ska spendera sin sommar hos deras pappa. Sonen ser jättemycket fram emot detta, men inte Ronnie. Sammanfattningsvis handlar den om hur hon och sin pappa bygger upp deras relation. Självklart är det kärlek inblandat. Det är en riktig snyftarfilm så se till att ha något att torka tårarna med. Jag hade min tjocktröja som näsduk och det funkade fint. Från mitten till slutet av filmen grät jag nog nästan i ett sträck. Likaså gjorde dottern i min värdfamilj.

 

Jag hoppas att jag inte har skrämt er från att se den nu, för den är verkligen hur fin som helst! Som den före detta konståkare som jag är så tänker jag väldigt mycket på hur musiken i filmer är, och i The Last Song var den perfekt! Allt stämde hela tiden. Det är ganska häftigt hur musiken kan hjälpa till med att sända ut ett budskap och vilken stämning man som tittare ska känna. Jag älskade filmen, hoppas ni tycker om den med.

I'll see you soon then



Kommentarer
Postat av: nastasja

Älskar en låt från den filmen: When I Look At You med Miley Cyrus. Lyssna på den :)

2010-08-30 @ 09:50:01
URL: http://nastasja.blogg.se/
Postat av: Anonym

shit va mycket du skriver i din blogg. mycket texter

2010-08-30 @ 09:59:51
Postat av: Anonym

...men den va cool din blogg

2010-08-30 @ 10:00:22
URL: http://addan.blogg.se/
Postat av: Oveann

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2011-09-15 @ 15:15:25
URL: http://oveann.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0