En augustihelg genom mobilen

I skrivande stund är det söndag kväll och helgen går mot sitt slut. Jag sitter i fåtöljen här i vardagsrummet och tänker tillbaka på dagarna som precis har passerat. Jag och Jossan har hängt så gott som hela helgen och dagarna har bara sprungit förbi! Men så säger man ju faktiskt om varje helg.

Fredag
På kvällen var jag och Jossan nere i Fremantle, återigen på restaurangen Bread In Common. Vi beställde in lite serranoskinka och en ost som jag inte ens kommer ihåg namnet på. Ni vet, en ost full av "kristaller" som bara smälter bort i munnen - så jävla god! Kvällen avslutade vi med en chokladdessert ifrån himmelriket. Bilden får försöka tala för sig själv, även om kvaliteten är lite halvtaskig.

Flourless chocolate cake - Heaven on a plate.

Lördag
Vi startade dagen med ett pass på gymmet och sedan köpte vi med oss sushi ner till floden och njöt för fulla muggar i solen. Efter ett tag blev vi kaffesugna (te för min del) och styrde bilen mot Fremantle och strosade runt i någon timma.

Svårslagen lunchutsikt.

Tekannan på Il Cibo är så himmla söt!

Jossan skulle vara barnvakt under kvällen så jag köpte med mig lite gottigheter och sedan njöt vi för fulla muggar av allt gott till en supermysig film - Endless Love. En riktig "chick flick" som jag inte kunde sluta le åt.

Vem vill inte vara barnvakt till sovande kids om det kan se ut så här...

Söndag
Varför inte en favorit i repris och starta dagen med ett besök på gymmet - jo men visst! Hem och fräscha till sig och sedan tog vi tåget in till Perth City för lite shopping (kunde inte låta bli). Vi mötte dessutom upp en ny tjej som kom i veckan - Filippa! Vi drog med henne på brunch på Gordon St Garage och vi alla njöt av deras pannkakor - HERREGUD vad goda! Jag ville egentligen slicka tallriken men det kändes inte riktigt aktuellt.

Pancakes with salted caramel sauce, cream, banana and hazelnuts - once again, we found heaven.

Innan vi åkte hem ifrån stan idag gick vi en sväng förbi marknadsstånden och köpte med oss lite macarons från den söta franska killen. Kvällen kommer nog avslutas med lite te och en eller två macarons. Imorgon är det ny vecka med nya möjligheter - Cheers mate!

En underbar helg i Paris

Det var en dag i juni. Tre vänner, som tidigare varit ute och rest tillsammans, tog flyget ner till Paris för att spendera en toppenhelg med underbara Edith. Ingen av tjejerna hade tidigare besökt den franska huvudstaden, utan det var första gången för dem alla. Det var en helg som dem hade bokat lite spontant under våren, och NU, var det äntligen dags!

Vår fina Parisguide Edith.

Det var en helg då vi vandrade gata upp och gata ner i Paris. Alla dessa vackra byggnader överallt! Joggingskorna var ganska ofta på eftersom vi gick från morgon till sen kväll. Lagom till kvällen bytte vi om, valde klackarna istället för joggingskorna och tog taxin till en rooftop bar ena kvällen och ner i källaren till en supercool klub en annan.

Min exsärbo Malin i sin favorithatt.

Chica Sofie passade in väldigt bra i Paris, som handen i handsken.

Som ny i en storstad med miljoner besökare varje år, hör det till att se vissa turisattraktioner, även om jag föredrar smultronställen. Edith hade valt ut alla "måsten" för oss. Några vi betade av var självklart Eiffeltornet och Louvren. Någon minut vid varje plats, knäppa några bilder, och vi var på väg mot nästa ställe.

Oj vad vi åt och drack gott helgen lång. Flaska efter flaska med det perfekt ljusa rosévinet, körsbär i mängder, men också en hel del god mat. Jag och Malin testade faktiskt råbiff för första gången och det var en hit! Självklart besökte vi Ladurées egna kafé och njöt av några himmelska macarons. Hallon är min absoluta favoritsmak!

Glädjen över att få spendera en toppenhelg tillsammans med några av sina närmsta vänner i en fantastisk stad är obeskrivlig! Tänk om man kunde få leva så här varje helg; upptäcka nya platser runt om i världen..

Tack tjejer<3

"Good company, good wine, good welcome, can make good people" - William Shakespeare

Vilken helg vi hade nere i Dunsborough! Jag och Jossan blev medbjudna dit ner av våra familjer tillsammans med ytterligare en familj. Vi skulle alltså bo tre familjer tillsammans i ett och samma hus med barn i åldern 1-4 år. Tur att man inte är en sjusovare...

Fullt ös hela helgen lång.

Helgen innehöll det mesta. Besök på lite olika vingårdar för gratis smakprovning, en olivodling med tillhörande gårdsbutik, en chokladbutk (även den med gratis smakprovning), familjehäng, några glas vin med Jossan på en lokal pub i Dunsborough, världens godaste glass, ost och charkisar.

Vasse Virgin - rena rama paradiset om du älskar krämer, tvålar och andra fina skönhetsprodukter. Fanns även en del gottigheter att smaka på,

Stannde till vid fåren och matade dem.

Vem älskar INTE choklad...

Yallingup Reef

Jag är oerhört tacksam för att jag fick följa med på denna minisemester. Dunsborough i sig är ganska dött nu under vintern men blommar upp när det sedan blir sommar. Jag tror att jag och Jossan får besöka Dunsborough då med för att få den absolut bästa upplevelsen man kan tänka sig.

Bunker Bay - en perfekt avslutning på helgen!