Älskade Disneyland

Detta inlägg går i Disney’s anda. Jag har alltid älskat Disney, ända sedan jag var liten tills idag. Jag tror heller inte att jag kommer sluta älska Disneyrullarna, dem är sååå underbara! Alla karaktärer, miljöerna, men framförallt musiken. Som ni säkert märker är jag helsåld på Disney. Därför har en av mina drömmar alltid varit att få åka till Disneyland och i torsdag gick den drömmen i uppfyllelse. För er som inte har varit på Disneyland, om ni får chansen att åka dit så ta den! Det finns något för alla åldrar där, allt från den gamla tiden fram tills det som produceras idag.

 

Jag och barnen kom dit ungefär vid kvart i åtta på morgonen och gick direkt till Jamba Juice som än så länge är mitt favoritställe här i L.A. Med en smoothie i magen så började vi traska mot insläppet och sen var det bara dags att börja njuta.

 

Torsdagen var en grymt bra så kallad arbetsdag eftersom jobbet gick ut på att ta med mig ungarna till Disneyland. Jädrigt fint för min del! Speciellt när man blir bjuden på allt med, biljett och mat.

 

Vi var verkligen där hela dagen. Som jag nämnde tidigare så kom vid dit lite innan åtta och klockan var väl kanske nästan tio på kvällen. Efter 14 timmar på Disneyland är man helt slut! Vi gick ju runt hela dagen och gjorde massor med saker. Berg- och dalbanor, lugna åkattraktioner som visar något ifrån Disney, vattenåkattraktioner, käk och glass. Den bästa åkattraktionen var ändå en berg- och dalbana som gick i ca: 32 mph, Space Mountain tror jag att den hette. Den var galet skoj! Jag skrek och skrattade mig igenom hela turen!

 

Det som ändå var det absolut bästa med hela Disneyland var ”The World of Color”. Det är en show som de har på kvällen då det har blivit mörkt. Jag har aldrig sett något så häftigt och vackert! I showen är det massor med färger och olika vattenspridare som de har programmerat till att göra olika saker. Det är jättesvårt att förklara, men det var helt fantastiskt! I konsistensen som bildas av allt vatten som sprutas hit och dit visar de olika delar ifrån olika Disneyfilmer, hur coolt som helst! Showen varade i ungefär 30 min och under hela den här tiden stod jag helt mållös. Jag visste inte vart jag skulle titta eller vad jag skulle säga. ”The World of Color” är nog något som jag tror att alla skulle uppskatta. Det var så fascinerande och jag hade kunnat stå där i flera timmar. Jag ville inte att det skulle ta slut, så bra var showen!

 

Jag och barnen brukar jämt sjunga i bilen till alla låtar som spelas på radion, i alla fall jag och dottern. Likaså den här gången. Däremot märkte jag efter ett tag att det blev ganska tyst bilen. Det var bara min ”underbara” (HOST, HOST) röst som hördes. Båda barnen hade somnat…! De var så söta! De satt båda två som två fågelholkar. Jag tog detta som ett bevis på att jag är en trygg bilförare. Annars hade de väl inte somnat eller? Jag var också helt slut, men för min del var det ju bara att fortsätta att köra hemåt i mörkret sjungandes med radion på. En grymt bra dag!

 

Lite bilder från dagen



The World of Color


I'll see you soon then

Kommentarer
Postat av: Liiiinda

hihi, konsistensen från vattnet? Du menar inte typ kondens eller något annat spännande?

2010-08-29 @ 18:49:22
Postat av: nana

Haha! :P Jo, det gör jag. Du fattade ju i alla fall vad jag menade. ;)

2010-08-29 @ 19:53:08
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/
Postat av: bengt

Hit skall vi när vi kommer till dig i April

2010-08-29 @ 22:22:03
Postat av: Daddy Coooooooooooool

Det här måste du bara visa oss när vi kommer i April

2010-08-29 @ 22:23:51
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0