CRAZY MOTHER FUCKING MORNINGS!!!

Jag har alltid varit en morgonperson så länge jag kan minnas. Jag har alltid vaknat tidigt, oavsett om jag har kommit i säng sent. Även om jag har varit trött så har det ändå inte gått att sova. Jag har verkligen ingen aning om varför. På ett sätt är det faktiskt ganska bra, jag kommer ju i alla fall upp på mornarna istället för att sova bort halva dagen. Däremot tycker jag verkligen om att ligga kvar i sängen och bara mysa. Inget fel med det någonstans! Tror även att jag får med mig rätt så många på den biten.

 

Tillbaka då till det jag egentligen hade tänkt berätta… Dottern i familjen har extremt tidig träning flera gånger i veckan, och då menar jag verkligen EXTREM! Två av dessa träningar ska kör jag henne till träningen. Vi behöver åka hemifrån huset vid 04.00 på morgonen…! Inte så mänskligt va?! Som kompensation för att jag kör henne har jag fått ett grymkort av min värdfamilj, vilket jag diggar! Intill hennes träningshall finns det ett gym som är utrustat med de flesta maskiner man behöver, bland annat löpband, crosstrainer, roddmaskin och mängder av andra olika maskiner. Självklart finns det även vanliga vikter och fitnessboll med, så där kommer det nog inte bli så svårt att spendera tid. Du behöver heller inte ta med handduk hemifrån, utan det finns där på gymmet. Skitsmart!

 

Nu kommer vi till den tokgalna delen i detta inlägg…! Jag har varit i träningshallen två gånger, vilket också innebär gymmet två gånger. Senaste gången jag var där kom vi dit ungefär vid 04.45, så när klockan slog 05.00 hade jag redan hunnit med några minuter löpning på löpbandet…! Det är ju nästan så att jag tappar hakan själv när jag läser detta. Hade något sagt detta till mig för några månader sedan att jag skulle träna så tidigt på morgonen hade jag börjat gapflabba. Jag hade ju inte trott på dem för fem öre! Det konstiga är också att jag inte är trött under tiden, utan jag känner mig förvånansvärt pigg och träningssugen och självklart tar jag det positivt! Tänk vad mycket tid jag har kvar resten av dagen när jag har tränat klart, hur mycket som helst! Jag har ju hela dagen framför mig då. Så om ni har några bra övningar är det bara att höra av sig.

 

Ja, det är ju nästan så att jag blir lite mörkrädd när jag läser detta men jag tar det positivt. Jag älskar att träna! Känslan efter ett jobbigt och svettigt träningspass är underbar! En av mina bästa brudar, Stas den fina, berättade för mig att det är nog viktigt att du har något som du gör för dig själv när du känner dig nere och ensam. Hennes visa ord stämmer så ända in i Norden! Så när jag känner mig nere kommer jag antagligen snöra på mig springskorna, på med i-poden och så ut och springa slut på alla tankar som far i huvudet. Det är i alla fall det bästa sättet för mig att rensa mitt huvud när jag inte längre har så nära till mina brudar där hemma.

 

Så det är väl bara att fortsätta gå upp supertidigt och svettas som en gris!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: nastasja

<3

2010-08-29 @ 20:04:02
URL: http://nastasja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0