Fabulous Cheesecake Factory med Kristine

Igår var första gången som jag var ute ur huset utan någon ifrån min värdfamilj, WIIHOOO!! Det var på tiden. Missförstå mig inte nu, för jag trivs verkligen jättebra i min familj, men det är väldigt viktigt att komma ifrån huset ett tag. Tänk dig så här, skulle du vilja vara kvar på din arbetsplats (eller ”arbetsplats” som det är i mitt fall) hela dagen lång? Det vill inte jag i alla fall.

 

Sedan flera veckor tillbaka har jag haft kontakt med en norsk tjej, Kristine, som precis som jag skulle åka som au pair till just L.A. Hon skulle till och med bo i ett område som inte låg nära mig. Dessutom kom vi väldigt bra överens, om man nu kan säga att man kan göra det via facebook. Skit sak samma, vi verkade vara på samma nivå. Så det kändes som att vi skulle umgås när vi båda hade kommit till L.A. Hon åkte nämligen hit för ungefär en månad sen.

 

Innan jag skulle åka till Kristine för att plocka upp henne fick jag en ”lektion” om livet i L.A. av min värdpappa. Han sa att det verkligen inte är som i din lilla hemstad där du antagligen inte behöver tänka så mycket på vart du går eller vilka du pratar med. Det var faktiskt så att han skrämde upp mig lite granna, men det skulle inte få mig till att strunta i att komma ut ur huset. Jag skulle ju ha en trevlig kväll med Kristine, där med basta!

 

Efter att jag hade plockat upp Kristine och hälsat på hennes värdfamilj, som för övrigt var jättesöt, åkte vi direkt till en restaurang som heter Cheesecake Factory. Fast vi åt inte någon ”riktig” mat där utan vi bläddrade oss direkt till dessertmenyn som till nästan 100 procent består av hur många olika sorters cheesecakes som helst! Vi båda hade nämligen redan ätit middag med våra familjer hemma, men dessert är ju aldrig fel. Som vanligt hade jag beslutsångest till tusen! Vad fasiken skulle jag välja? Allt lät ju så gott! Efter tankar hit och dit slutade det med att jag tog en Chocolate Sundae Cheesecake och Kristine tog en cheesecake med smak Cookie Dough. Så jävla gott var det!! By the way, så är jag inte ett så jättestort fan av cheesecake men de var himmelskt goda! Undrar när det blir återbesök…?

 

 

 

Tiden gick så grymt fort medan vi satt där med våra cheesecakes. Vi pratade oavbrutet i flera timmar. Vi är båda väldigt driftiga och vill hitta på massor med saker under tiden vi är här i USA. Sportmatcher, konserter, restauranger, fik, bio, besöka olika platser och så vill vi båda festa men vi har ju tyvärr inte åldern inne. Det är ju 21 i USA för er som inte vet det, och det suger rooompaaaaa!!! Kan redan avslöja nu att jag antagligen ska få följa med Kristine och hennes familj på ett bröllop i San Diego där ceremonin är på stranden… Hur vackert låter liksom inte det? Som en dag på stranden enligt mig.

 

Proppmätta och glada åkte vi från restaurangen till Kristines hus. Vi satt och pratade lite med hennes familj innan det var dag för mig att åka hem. Hade nämligen en tid då jag skulle vara hemma. Innan det var läggdags blev det datorn för min del, som vanligt…

Vad tycker ni? Vi gillar det i alla fall!







I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Simon & Gustav + Jimmy

Whooow! En avklarad alla redan. Gustav har redan börjat hålla i pengarna för att ha råd med din utekväll :P Jag är tyvärr arbetslös så jag kan inte betala... :D Alla bilder i samband med vår lista måste ju upp på bloggen! Hoppas att du har det skitgött! Klockan är 00:00 här nu, kul!

2010-08-29 @ 00:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0