Sveriges stolthet - IKEA

På måndagen åkte jag och barnen till ett college här i L.A. för att jag skulle registrera mig där och bestämma vad jag skulle plugga. Ett krav från organisationens sida är att alla au pairer måste plugga 6 credits, vilket motsvara någonstans mellan 72 och 90 timmar. Vissa kanske inte gillar detta kravet, men jag tycker det är bra för då kommer man ut och träffar amerikanska människor med och inte bara au pairer. Dessutom så behöver du inte råplugga, utan du kan också välja kurser som yoga, surfing och matlagning, bara du kommer upp i antalet credits. När vi då kommer till skolan säger dem att jag måste göra en onlineansökan först, så det fanns inte något vi kunde gör där utan vi åkte direkt till IKEA.

 

IKEA kan vara något av det bästa som finns på denna jord. När jag gick runt där inne kändes det som att jag var hemma i Sverige igen. Stilen var likadan och produkterna lika så. Jag känner mig stolt när jag säger att IKEA är svenskt. Det är likadant varje gång jag är där. Jag drömmer mig bort till den dagen då jag flyttar hemifrån och behöver handla allt möjligt till mitt nya hem. Jag kan lätt spendera några timmar där genom att bara gå runt och kika. Självklart gick jag inte därifrån tomhänt, utan jag fick med mig lite doftljus som luktar vanilj och några ljushållare.

 

I shopen vid utgången fanns det även svenska matprodukter att köpa. Så som räkost, Kalles Kaviar, Frödinge tårtor, Mamma Scans köttbullar och sill. I Love Sweden (Även om jag inte tycker om de sakerna jag just räknade upp så mycket)! Så när jag börjar känna att jag behöver en dos av Sverige, är det bara att åka till IKEA och spendera tid där.

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0