Vad jag ska göra nu och framåt

Ja, då var det väl på tiden för mig att starta en blogg precis som alla andra. Jag måste ju se till att skriva av mig nu när jag faktiskt har tagit mitt ”pick-o-pack” och flyttat till andra sidan av Atlanten, nämligen L.A. Ja, ni hörde mig – L.A. BABY!!! Här ska jag bo i ett år om allt blir som det ser ut nu.

 

 

Varför då L.A.? Jo, jag är nämligen au pair hos en familj i detta MEGASTORA land! Jag har alltid varit fascinerad av USA, ända sedan jag var liten. Alltid varit intresserad av andra kulturer, och så länge jag kan minnas har jag alltid tyckt om att ta hand om barn. Jag tycker att det finns galet mycket vi kan lära oss från barn. Dem är i alla fall mina förebilder. Barn dömer inte andra beroende på hur dem ser ut, vad dem har för jobb, vilken bil dem kör eller hur deras hus eller lägenhet ser ut. De umgås med dem som dem känner en koppling till. Så ja, barn är mina förebilder. Eller i alla fall några av dem.

 

Som ni kanske då har förstått då så kommer denna blogg mestadels handla om hur mitt liv borta i staterna är. Vill kunna dela med mig av min vardag och vad jag får uppleva.

 

Enjoy!

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Glennhedvig

Nice site, keep up the good work!

2011-03-06 @ 20:53:09
URL: http://glennhedvig.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0