Början av en ny vecka…

Ny vecka, nya möjligheter. Det är väl ungefär så jag brukar se på varje vecka. Just den här början har väl varit ganska händelselös om ni frågar mig.

 

Igår hade jag tänkt ta mig till gymmet, men så blev det inte för jag var tvungen att köra dottern till skolan strax innan tio. Denna tid ändrades sedan till lite efter tolv, så fram till dess var det bara att slappa. Jag tittade på med dottern bakade lite kakor och självklart höll jag mig vid datorn. Äntligen fick jag mig en skypestund med Malin, UNDEBART!

 

 

Efter jag hade kört dottern fortsatte jag att sitta vid datorn, och hann även med att åka till kemtvätten innan sonen kom hem ifrån skolan. Eftermiddagen bestod av att hjälpa till lite grann med läxor, fixa lite inför middagen, slöa vid datorn (ja, det blev mycket dator denna dag) och bara låta tiden gå.

 

Idag har det väl inte varit så jättehög aktivitet på mig heller. Morgonen började med att jag hängde med min värdpappa till flygplatsen så att jag kunde ta hem bilen efteråt. Jag skulle sedan möta upp Emilia på gymmet för ett spinningpass, men det var fullt så vi drog till en park och tog oss en promenad istället. Sedan bar det av till matbutiken för lite handling och därefter hem till dottern som var hemma ifrån skolan idag på grund av sjukdom. Vi tre tog det väldigt lugnt, men var allt lite småpyssliga. Vi pärlade med pärlplattor. Det var evigheter sedan jag gjorde det, så det var riktigt skoj!

 

Fin pärlplatta va?



Varken sonen eller dottern hade så mycket att göra, så eftermiddagen blev också lugn. Vi åt middag tillsammans och sedan åkte jag på mitt au pairmöte som hålls en gång i månaden. Vi har nu bytt LCC (kontaktperson) för att hon som vi hade innan har slutat. Den nya, Tracy, verkar jättebra så detta kommer allt bli bra. Under mötet fick vi även ta farväl av Louise som åker tillbaka till Australien nu i natt.

 

Imorgon vankas det för ett pass på gymmet, Turbo Kick, med Emilia och sedan städning. Känner jag mig själv rätt, kommer det bli lite dator med. Vem vet, förhoppningsvis hinner jag med lite skype också. Morsning korsning på er!

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0