Dagen före doppardagen

Det är väl kanske så att man kanske brukar säga så dagen innan julafton, men eftersom jag känner mig som ett litet barn precis innan julafton så tycker jag att jag har all rätt att säga så idag. Dessutom avslöjade Amanda att hon hade med sig någon julklapp som vi ska öppna när de kommer hit.

 

Jul 2009

 

Ni kanske tycker att det är lite tjatigt att läsa min blogg just nu, eftersom jag i de senaste inläggen har skrivit något som har handlat om Hannahs och Amandas vistelse, but that’s life. Jag skriver ju vad jag känner och vilka tankar som snurrar runt i huvudet på mig, inte alla men väldigt mycket ändå om man kanske jämför med andra au pairbloggare. ¨Det är ju faktiskt min blogg och det betyder ju att det är jag som bestämmer vad som ska skrivas.

 

Nu är klockan strax efter nio här hos mig på kvällen och imorgon vid den här tiden har jag förhoppningsvis mina kusiner här hos mig. Varför jag sade förhoppningsvis är för att det tydligen har varit lite förseningar på Landvetter idag med tanke på vädret. Är turen på vår sida är det INTE så imorgon. Det är kanske dags att börja be till Gud… Haha!

 

Vackert


I morses var det återdags att köra dottern till träningen. Det tog ett tag för mig att somna i bilen, och när jag väl gjorde det drömde jag att jag var hemma i Sverige och träffade mormor och morfar för första gången på fyra månader. När jag kramade om morfar kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Jag var så glad över att vara hemma så de bara rann och rann och rann. När jag sedan vaknade upp var jag tvungen att känna på kinderna för att känna om jag hade gråtit på riktigt i drömmen. Allt kändes så verkligt, så jag var nästan säker på det, men så var inte fallet. Det var torrt som en öken på kinderna. Nej kanske inte riktigt så torrt, men blött var det då inte.

 

Jag hade tänkt köra på åter ett turbo kickspass idag, men kände mig trött i kroppen så jag skypade med Amanda istället och pratade lite om morgondagens resa. Sedan kom Emilia och hämtade upp mig och så åkte vi ner till Long Beach till Carro. Vi drog en snabbis till ett shoppingcenter, men köpte inget mer än en äcklig panini som gjorde att alla mådde dåligt efteråt.  Innan barnen kom hem hann jag med att lämna en skridskoväska i ishallen i shoppingcentret och handla.

 

Eftermiddagen har varit lugn. Jag fixade lite mat och sedan skjutsade jag sonen till hans hockeyträning. Därefter blev lite tv och dator och nu sitter jag här och taggar inför morgondagen. Jag kommer ju inte kunna få en blund i natt, men vet ni vad? Det skiter jag i!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0