Det närmar sig med stormsteg…

Jag är som ett litet barn så fort jag tänker på att mina kusinvitaminer kommer till mig om två dagar. Det är helt galet! Jag får massor med fjärilar i magen. Tänk att då när de kommer, den 16:e december, var fyra månader sedan jag fick en bamsekram. Det känns som om det var igår när jag tänker tillbaka på den morgonen då jag kramade min familj på Landvetter. Allt där gick väldigt fort, och tur var väl det, annars hade jag ju aldrig kommit ur mammas och pappas famn. Jag är nog lite mammig och pappig ändå… Haha!

 

Hmm, jag undrar vad denna bild har med mamma och pappa att göra...


Gårdagen var väldigt rogivande när jag jobbade. Jag höll på och julpysslade lite. På kvällen var jag med sonen i ishallen för en extraträning. När jag kom hem avslutade jag kvällen med lite stretchning framför världens bästa film: MAMMA MIA. Det är lite underligt vilken kraft och påverkan den filmen har på mig. Jag blir så glad och mår kalasbra när jag tittar på den. Jag tror att det får bli min ”må-bra-film”.

 

Idag har jag haft en väldigt skön dag med mig själv. Jag hade satt klockan på 8.15 men när alarmet gick igång var jag för trött, så jag sov därför en timma till. Det var riktigt skönt. Rätt beslut Nana! Åt sedan lite frukost, tittade på julkalendern och sedan gav jag mig ut på en löptur/powerwalk. Jag hade tänkt springa hela tiden, men kroppen var inte den piggaste om man säger så. Huvudsaken är ju att man tränar i alla fall. Träningen följdes av lite styrka och stretch. Skönt!

 

Vad har jag mer gjort idag…? Jo, jag har lämnat in dotterns dotter för slipning. Har även hunnit med att sitta i en kall ishall, ja idag ar den kallare än i vanliga fall, medan dottern tränade lite extra. Kvällen bestod av att hjälpa till med maten lite grann och spendera tid med sonen. Vi var inne på hans rum och kastade en tejprulle emellan oss. Det låter kanske inte så värst skoj, men det var faktiskt inte så tokigt. Haha!

 

Nu ska jag nog ta mig i kragen och förflytta mig till badrummet och göra mig redo för natten. Det hinns nog med ett eller två avsnitt ur julkalendern med innan jag sussar sött.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Nana en fråga. Hur slipar man dotterns dotter? Den tjejen måste vara en skarp sak. Är det samma som att formatera en hårddisk? DC

2010-12-15 @ 08:23:42
Postat av: DC

Förstår du nu varför Tomtar är Tomtar, och du jag förstår heller inte kopplingen mamma-pappa på din bild ovan. DC

2010-12-15 @ 08:27:45
Postat av: Linda

Usch stackars Nana som har en så elak pappa.. jag förstod precis vad du menade, det handlar bara om att läsa mellan raderna ;)



PUSS

2010-12-16 @ 12:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0