Disneyland

Idag var det dags för mig att ge min ”tack-för-att-ni-kompresent/julklapp” till kusinvitaminerna. Enda sedan det blev bestämt att Hannah och Amanda skulle komma, har Disneyland varit ett MÅSTE! Vissa hade kanske suttit och planerat dag för dag, kanske till och med timme för timme, när man ska få ett sådant här finbesök som jag har fått, bara för att hinna med så mycket som möjligt. Sådan är däremot inte jag. Jag klurade ut vilka saker jag tyckte att vi borde göra, och även lite förslag, och så kunde vi sedan bestämma VAD vi skulle göra och NÄR. Ingen stress, utan mer ta dagen som den kommer. Sådan är ju jag som person, så det hade bara känts konstigt om jag hade planerat allt. Min present till brudarna var en dag på Disneyland.

 

 

Bilfärden till Disneyland började bra, och fortsatte så ett bra tag. Sedan hade det varit en olycka så trafiken stoppades upp. Sista biten var riktigt dryg att köra!

 

Vi har haft en kanondag! Inte en enda droppe regn har vi fått på oss. Vi kör ett hallelujah på det – HALLELUJAH! Haha! Vi hade biljetter så att vi kunde utnyttja båda parkerna; Dinseyland och California Adventure Park. Det är så himla stort så att man blir ju tokig! Man kan gå och gå och gå och gå, och ändå inte hinna se allt! Haha!

 

 

När man går där är det verkligen som att man hoppar tillbaka några år i tiden, till den tiden då man var liten (eller ska jag säga mindre än vad man är nu…). Man känner igen så mycket och allt är så himla fint! Det finns något för alla på Disneyland!

 

 

Det bästa med dagen har varit:

- Soarin over California: En “flygtur” i 3D over Kalifornien.

- Screamin’ California: En ruskigt läskig och skoj berg- och dalbana.

- World of Color: En superduperhäftig vatten- och ljusshow.

 

 

I och för sig har det allra bästa varit att jag har fått spendera den med Hannah och Amanda!

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Underbart

2010-12-24 @ 10:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0