En ”julafton” i L.A.

Av alla de jular som jag har firat, har denna helt klart varit den knasigaste! Jag har nämnt tidigare att jag inte har haft någon julkänsla, och det hade jag väl inte igår heller så varför inte liksom bara skita i julafton och göra något helt annat? Det var exakt vad vi gjorde!

 

Morgonen började vi med lite sconesbakning till frukost och skype med släkten hemma i Sverige. Det var riktigt skoj! På något sätt kändes det som att vi var hemma då och var med hos dem. Det kändes inte som att vi befann oss så långt borta. Det bästa var att se mormor och morfar. Ni har inte förändrats ett dugg sedan jag åkte. Det roligaste var när Cosmos rev ner datorn. Haha! Han är så söt hunden min. Han förstår inte att jag inte ”ÄR” i skärmen, utan han vill ju försöka hoppa in i skärmen och till mig. Det var exakt vad han gjorde igår. Ingen var med på noterna så datorn åkte ner. Haha!

 

 

Kusinerna Påse drog sedan till Hollywoodskylten för en liten photo shoot. Där träffade vi andra svenskar och en norrman med. Det var hur varmt som helst! Inte Thailandvarmt, men jättevarmt om man jämför med Sverige.

 

 

Vi åkte vidare till Walk of Fame för att turista lite bland alla stjärnor på backen. Jag vet inte om det bara är jag som tycker det, men jag tyckte faktiskt inte att det var så speciellt. Det är ju bara stjärnor på marken med kändisars namn på.

 

SVERIGE!


Vi åt jullunch på McDonald’s.

Vad säger ni? Inte riktigt samma klass som mormors köttbullar och pappas goda janssons…



Vi hade tänkt att vi skulle hinna med ett dopp i havet och ett restaurangbesök på Open Sesame nere i Long Beach (grymt god mat som jag är riktigt sugen på nu när jag skriver detta), men det hanns inte med. Till kvällen kom Emilia hit på lite besök. Vi bakade julgodis, målade i mina målarböcker, pratade om ditten och datten och lyssnade på julmusik. Mysigt må jag säga!


Det känns som att det har varit vilken dag som helst. Det känns verkligen inte som att det var julafton igår. Jag får väl se till att fira lite jul direkt när jag kommer hem. Jag orkar inte vänta ett helt år på mormors köttbullar… Haha!

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer
Postat av: dc

Deal. DC

2010-12-25 @ 22:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0