En julgran här och en julgran där

Jag sitter och förundras över mig själv vilken aktiv dag jag har haft. Den är inte att leka med. Haha! Det finns nog rätt så många som kan slå mig i när det kommer till en aktiv dag, men som folk säger till mig; det är viktigt att ta sådana dagar ibland också. Jag har jättesvårt att koppla av, så det är något jag måste försöka jobba på. Varför det är så är nog för att det finns så mycket saker jag vill göra, och när jag då bara gör INGENTING, känns det ”onödigt” på något sätt, bara låta tiden gå om ni förstår. Alla har vi något vi måste jobba på.

 

Ikväll var det tänkt att jag skulle tagit med mig sonen och dottern samt Emilia och åkt på en liten julmarknad här i området. Eller marknad och marknad, lite fel ord kanske, det är ett stort tält som de sätter upp där de visar flertalet granar som ”experter” har fåt dekorera på sina egna sätt. De kan alltså se ut hur som helst. Väldigt amerikanskt om ni frågar mig. Haha! Det slutade med att barnen stannade hemma och jag tog med mig Emilia dit.

 

Amerikanarna försöker sig allt på lite snö...


Det här så kallade tältet låg vid ett sjukhus, så vi var fula nog att ta en parkering som var till för sjukhusbesökare. Vi är ju inte dumma att vi väljer att betala för en parkeringsplats när vi kan få de gratis. Det gäller ju att vara smart! Haha!

 

 

Väl inne i tältet fanns det massor med olika julgranar. De flesta var smockfulla med juldekorationer. De var dekorerade med allt ifrån Disneytema och ”God Bless Americatema” till Nalle Björnstema och vintema. Bara lite skillnad ifrån Sverige… Jag tog kort på varenda en, och sammanlagt fanns det runt 40 olika dekorerade granar. Det kanske bara var jag som hade den uppfattningen, men jag kommer ifrån en familj där vi brukar köra på en ganska så ”enkel” gran med inte så mycket saker i, så detta var väldigt mycket. Coolt var det i alla fall!

 

En Nanagran; Disney


Efter en snabbtur där inne, kanske en halvtimma, åkte vi till Starbucks för att lyxa till det lite sista kvällen innan vi går på helg. Jag vet inte varför, men min mun gick i ett. Det var så mycket att berätta. Haha!

 

Jag känner allt hur mina ögon börjar svida lite (ett tecken på att jag börjar bli trött). Jag har i alla fall klarat av det andra avsnittet ifrån Hotell Gyllene Knorren (årets julkalender). Det har bara gått två avsnitt, men jag tycker redan att den verkar vara lite småmysig. Hihi! Mer julkalender åt folket!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: dc

Inte lik vår gran direkt, men häftig. DC

2010-12-04 @ 00:42:28
Postat av: Henryandrea

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2012-06-19 @ 07:54:57
URL: http://henryandrea.bloglabel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0