Första dagen i den sista månaden

Lite förvirrande rubrik kanske, men det är ju trots allt första december idag. Tiden går hur fort som helst. Snart kommer det vara 2011 och då står vi inför nya utmaningar. Jag har några på lut som jag skulle vilja ta tag i nästa år, men det väntar vi med tills det är dags för det nya året.

 

Nyår 2009


Det var inte en pigg Nana som vaknade när klockan ringde supertidigt i morses. Jag börjar faktiskt mer och mer komma in i det att behöva gå upp tidigt. Henna hade jag tyckt att det hade varit skallskadat att gå upp så pass tidigt, men här är det ju en del av min vardag. Bilkörningen gick i alla fall bra, dock inte sömnen i bilen under tiden dottern tränade. Det var grymt kallt i bilen, trots att jag hade tre filtar…! Det blev nog inte så mycket sömn, men jag klara ju mig. Det vet väl de flesta. Haha!

 

Precis som de andra dagarna då jag kör till ishallen på morgonen, kör jag även till skolan efteråt. När jag kom hem igen blev det frukost till årets första avsnitt av julkalendern. Det är för tidigt att säga vad jag tycker om den, men det kommer ni allt få veta för jag ska se varje avsnitt har jag bestämt mig för. Det blev också lite Paradise samt lite Skype med Amanda. Sedan bar det av till gymmet för att svettas ordentligt till ett turbo kickpass. Jag vet inte vad det var med mig, men jag hade ingen energi under passet. Jag kände mig helt slut där inne i salen. Antagligen berodde det väl på dålig sömn.

 

Jag kom hem i hopp om att eventuellt skypa med Thuretrulls men hon hade träning, så det får bli någon annan gång. Jag väntar! Istället blev det lite stretchning framför ännu några avsnitt ur Paradise Hotel.

 

Jag är faktiskt ganska så stolt över mig själv idag. Normalt sätt när jag tänker att jag ska städa den kommande dagen, blir det på något sätt inte av, utan jag skjuter upp det så länge som det bara går. Just för att det är så tråkigt! Idag däremot, har jag städat mitt rum. Folket jubel och en klapp på axeln. Jag håller även på att tvätta. Duktigt va?

 

 

Alldeles strax kommer kidsen hem och då får vi väl se hur mycket läxor det är att ta tag för idag. Jag hoppas på inte allt för mycket, men jag tror att det är ganska lugnt på den fronten. Det kanske är dags för mig att ta tag i läsningen igen. Jag har haft ett litet uppehåll med min bok, så varför inte…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så sköön bild :D fest via skype på nyår iår då kanske? så vi ändå får köra våra moves ihop? ;)

jag vill skypa imorn bitti NANIPANIBANANI! :D <3

2010-12-02 @ 12:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0