Godbitar ifrån veckan

Jag brukar ju alltid berätta om allt som jag är med om, även det som är tråkigt vilket i de flesta fall brukar vara mitt jobb. Nu var det ju ett tag sedan jag skrev och tänkte faktiskt köra på en ny sak; nämligen att visa lite godbitar ifrån den gångna veckan. ENJOY!

 

I fredags var det dags för det andra Luciauppträdandet.

Efter två uppträdanden på två olika skolor, blev man $50 rikare. Det gillar vi!

 

Något som berörde mig väldigt mycket under ett av fredagens uppträdanden var en mamma. När vi stod och sjöng för barnen och deras föräldrar, ute på gräsmattan en solig dag i Kalifornien, var det en mamma som började gråta för att hon tyckte att det var så fint. Något sådant gör att man känner uppskattning för det som man faktiskt lägger ner tid på. Vi har ju trots allt hållit på med detta sedan i september, vilket är ett tag sedan. Att kunna beröra någon med sång, tycker jag är väldigt vackert. Jag har börjat uppskatta Lucia mer och mer och tycker numera att det är otroligt vackert. Själva grejen med att man kan stå ”rakt upp och ner” och bara sjunga, och på så sätt kunna beröra, är härligt.

 

 

När vi kom hem ifrån Luciauppträdanden gjorde jag och Emilia tacopaj till lunch – GÖTT!



Pimp my grill!


På fredagskvällen var det dags för min grilldebut. Jag och Emilia åkte ner till Carro i Long Beach för att ha det lite mysigt. Vi grillade och hade det supermysigt. Vi alla var väldigt trötta, och då menar jag verkligen TRÖTTA! Det började med att jag somnade på kökssoffan precis efter att vi hade ätit. Vi gick sedan ut till Carros rum för att titta på lite tv och efter det gick det bara utför. Först somnade Emilia, sedan jag och kort därefter Carro med. Sedan var det bara att åka hem, trött som bara den!

 

Emilia och Marit (vår lilla mamma här i L.A.)

 

Gårdagen, det vill säga lördag, bestod av ännu ett Luciauppträdande. Denna gång var det lite extra speciellt. Vi var på en privatfest uppe i Beverly Hills och lussade för Kerstin och hennes gäster i deras underbart fina hus. Vi stod i ett vardagsrum med gästerna nästan uppe i näsan på oss och sjöng med våra svenska, vackra, ljuva stämmor. Det uppskattades otroligt mycket! Vi var tydligen så bra att de trodde att vi var professionella. Det tog jag åt mig av så mycket jag bara kunde. Haha! Efter vår underhållning var det dags för svenskt julbord. För mig är det inte julbordet så speciellt. Jag äter heller inte direkt så mycket på det, men jag uppskattade det ganska mycket ändå bara för att det var svensk mat. Dessutom fick vi även $50 för det. En mycket härlig och mysig kväll!

 

 

I'll see you soon then

 

 

 


Kommentarer
Postat av: DC

GRYMT, sa grisen när han fick se sin kompis på bordet med ett äpple i munnen, sedan sa han, -va tusan, är du vegetarian? DC

2010-12-13 @ 16:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0