I väntan på att stiga upp tidigt

Ja ni, idag är det tisdag, vilket innebär att det är onsdag imorgon och det mina kära läsare innebär att jag ska upp vid 3.50 för att köra till ishallen. Vi tar ett Hallelujah på det!

 

Idag har det varit en väldigt skön dag där det inte har hänt så jättemycket, men jag har ändå gjort saker som jag mår bra av. I morses gick jag upp till banken för att ta ut pengar ifrån mitt svenska kort och sätta in på det amerikanska. Jag har fått i ”uppdrag” att köpa två skjortor till Stas kille Robert och sedan skicka hem. Snäll som jag är, fixar jag detta. Haha! Det tar kanske 40 minuter att gå till banken, och sedan ska man ju traska hem med, så det blev en liten skön promenix.

 

När jag kom tillbaka var det dags för att fixa lite frukost. Till min besvikelse hade vi varken keso eller naturell yoghurt, så vad fasiken skulle jag äta till frukost? Jag tittade runt lite kylskåpet och hittade till slut blåbärsyoghurt. Helt okej med lite färska blåbär, jordgubbar och söndersmulat knäckebröd.

 

Sedan var det dags för lite dator och prat med underbara människor. Jag började med att chatta med Sofie, men det byttes snabbt ut mot att jag ringde henne på hemtelefonen. Jag har ju inte hört hennes röst sedan jag åkte, så himla underbart! Det blev även skype med Linda och Stas. Tjejer, vet ni vad det är som är så underbart med er? Det är precis som vanligt när jag pratar (eller chattar) med er. Jag vet vart jag har er, och ni är alltid med mig i det jag gör och när tankarna sätts igång.

 

 

Innan barnen kom hem, hann jag med en liten spring-/powerwalktur, styrka, strecth och dusch. Jag var därefter redo att möta världen igen. Haha! Det var inte så mycket att möta, men idag har jag faktiskt hjälpt sonen med hans läxor. Jag förhörde honom inför ett prov han ska ha imorgon.

 

 

Min värdpappa flög idag till San Fransisco för några dagars jobb, och jag och dottern hängde på. Dels för att någon måste köra bilen hem, dels för att dottern behövde handla lite inför hennes resa till helgen. Hon ska till Michigan och tävla med sitt team.

 

När vi kom tillbaka hem, värmde jag lite rester till mig och sonen. Vi satt och pratade om allt möjligt. Vi hade faktiskt ett ganska djupt samtal. Vi pratade lite om hur jorden och världen skapades. Han tror på Gud och att han skapade jorden på sex dagar och vilade den sjunde, medan jag tror på Bing Bang. Lite småskoj att ha ett sådant samtal med en tolvåring. Intressant eller inte, det får ni välja själva, men det tyckte jag.

 

Kvällen som återstår blir väl till att fixa i ordning sig inför läggdags och ett och ett annat Paradise Hotelavsnitt. Det får inte bli så många med tanke på att jag ska upp om en sisodär sex och en halv timma…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0