Impressive

Haha! Det är inte svårt att imponera på amerikanare, det är en sak som är säker. Jag har två exempel på detta.

 

I förra veckan var jag och storhandlade åt familjen. Eller, så mycket var det väl kanske inte, men mer än när jag burkar handla. Mycket varor leder till många kassar. Här i USA packar de ner ytterst få varor i kassarna, så man får ju mängder av dem. Hur onödigt som helst om ni frågar mig. När jag skulle ställa tillbaka kundvagnen, var den en dam som stod bakom mig och ville ha en. Jag erbjöd henne min, eftersom jag ändå skulle åka hem. Hon såg att jag hade flertalet kassar och sade: ”Klarar du de där själv?”. Självkart gör jag det. Jag är svensk, jag är van att ta i. Jag svarade henne med glimten i ögat att jag är stark och att det är bra träning. Hon skrattade gott och sade att hon blev riktigt imponerad. Tänk att man kan imponera på folk med att bära några kassar till bilen på egen hand.

 

Nu kommer vi till det andra exemplet som inträffade idag på gymmet. När jag är på gymmet är det som att jag går in i en helt annan värld. Det är bara jag och träningen som är i fokus, inget annat. Inte ens snyggingarna runt omkring mig. Fast i och för sig är det väldigt dåligt med snyggingar på gymmet, men om det skulle vara några, skulle det ändå vara jag och min träning i fokus. I alla fall, back to the subject. Idag efter träningen, när jag höll på att stretcha, kommer det fram en man och frågar: ”What sport are you working out for?”. Jag svarade ingen, att jag tränade för att jag tyckte var skoj. Han fattade inte riktigt varför jag tränande som jag gjorde om jag inte höll på med någon speciell sport. Jag berättade att jag hade åkt konståkning och spelat fotboll, men att nu var det inget sådant för min del. Mannen berättade att hans barn höll på med basket och att han kände igen mig i hans barn, att jag verkligen gick in heltjärtat i det eller som han sade: ”You are fully committed”. Även han var imponerad. ”Keep up the good work” var det sista han sade innan han gick. Jag måste erkänna att jag blev glad. Hihi!

 

Nog för att jag är liten, men jag klarar ALLT om jag bara vill och för mig är det enda in i kaklet som gäller.

Haha! Ja, jag säger då det; dessa amerikanare alltså!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Ja du Nana, Du kan göra vad du vill. Du har en djäkla inställning och när du lägger fokus så går det inte att ta miste på det! Vad var det han sa på gymmet. "keep up the good work" Bengt

2010-12-04 @ 19:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0