Juldagens morgon

Det måste vara ett skämt att det är jul nu. Jag tittar ut och ser ingen snö. Jag går ut och känner ingen kyla. Jag väntar på att få höras alla spring i trappan upp och ner hemma i huset, men hör inget. Jag väntar på att vi ska ta vår årliga juldagspromenad uppe i skogen, men vart är skogen? Jag väntar på att vi ska äta julrester till lunch och middag (och även flera dagar framåt), men kommer på mig själv med att vi har ingen julmat. Ja julen, vart är du…?

 

 

Det blev en sen kväll igår så tjejerna ligger nog och sover tror jag. Amanda har redan varit uppe men gick tillbaka till sängen. Hannah är sjusovaren av oss alla. Hon har väl äntligen börjat vänja sig vid den amerikanska tiden. Bra tajming med tanke på att de åker hem imorgon.

 

Vi får väl se lite vad som händer idag. Tanken var att vi skulle ge shoppingen ett sista försök men vi får väl se när vi kommer iväg. Jag funderar på att gå in i huset och dra av med dammsugaren i köket och vardagsrummet. Det är ganska smutsigt. Det vore väl ganska bra med tanke på att jag ska åka till flygplatsen ikväll och hämta hem min värdfamilj. De har varit på Hawaii och haft lite semester. Dessutom behöver jag duscha!

 

Jag kom att tänka på en sak. Det är ju massor med folk som brukar festa på juldagen, men jag har faktiskt aldrig gjort det. Inte i år heller. Jag vet att flera av brudarna hemma är i full gång nu, så kööör för mig med!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0