Jullov – nja…

För ett år sedan hade jag haft jullov vid den här tiden, men inte nu. Nu är jag ”vuxen” och är ute i ”arbetslivet”. Riktigt så känns det väl kanske inte. Mina värdbarn har nu jullov. De fick det den 17:e och börjar skolan den 3:e igen, så nu har de bara en vecka kvar. De var ju bortresta förra veckan så idag var väl den första dagen på deras jullov som vi har haft tillsammans. Detta innebär att jag har jobbat idag.

 

Det har varit en ganska soft dag. Det känns jättekonstigt att vara tillbaka till den vardagen som jag har här i USA. Jag har ju haft inneboende i tio dagar, en vecka utan att familjen har varit hemma, och nu är det bara jag och min värdfamilj här. Jag har varit med sonen på hans extraträning i ishallen, handlat lite saker med dottern, kört henne till ishallen, tagit mig en springtur/powerwalk (det känns som att jag håller på att bli förkyld, skit också!) och nu gör jag inte så värst mycket. Chillar mest. Jag har en mängd kort att lägga upp på facebook så jag tänkte pyssla lite med det.

 

En dag förra jullovet


Jag sade ju att jag är tillbaka i arbetet, och att mina värdbarn har jullov, men på något sätt känns det som att jag har jullov med. Det är väldigt lugnt hemma och jag är lite sugen på action! Därför hoppas jag att jag kan få fira ett bra nyår med mina grymma brudar som jag har här i L.A. Vi får väl se vad som kan tänkas hitta på. Det är ju trots allt fyra dagar tills det är nyårsafton. Brudarna hemma verkar bli ganska utspridda på årets sista dag. Jag hade ju aldrig kunnat bestämma mig vart jag skulle ta vägen. Därför är det lite ”skönt” att jag slipper tänka på det. I och för sig hade det vart galet underbart om jag hade kunnat fira det med dem (eller vem/vilka det nu hade blivit med), men det är ju bara ett år tills nästa gång – DÅ JÄVLAR! Haha!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Vicket gäng alltså!

2010-12-28 @ 23:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0