JULMYS

Sicken dag säger jag bara! Har jag inte haft julkänsla innan, så har jag ändå så på något sätt lyckats få lite av det trots att jag befinner mig i L.A. Jag kommer ändå aldrig riktigt få den här underbara känslan av jul, för då måste det till snö och kyla, och kommer det inträffa här? Svar: NEJ! Man kan ju inte få allt, men jag hade heller inte räknat med det så det är väl bara att vara tacksam för det man har istället.

 

Morgonen började väldigt skönt med en promenix, styrka, stretch framför lite Mamma Mia (filmen), skype med familjen och även chatt med Malin och Stas. Väldigt god start på dagen må jag säga. Carro och Emilia kom sedan och hämtade upp mig och så åkte vi iväg till Marit i Santa Monica.

 

Igår när vi var på julfesten frågade Marit oss vad vi skulle göra nästkommande dag, alltså idag. Ingen hade något särskilt för sig så det blev julbak och julpyssel hos Marit.

 

Det har varit en grym dag! Vi har ätit tomtegröt (inte min favorit, men åt den för Carros skull eftersom det var hon som hade gjort den), macka med svensk ost på och druckit glögg (barnglögg för mig, haha).

 

 

Vi har fått vara med och klä granen. Detta är något som är väldigt speciellt för mig. Hemma i Sverige klär vi jämt granen tillsammans, alla i familjen, dagen innan julafton. Här i min familj i USA kommer vi inte ha någon gran eftersom de ska resa bort till Hawaii över jul. Vi har heller inga juldekorationen i vårt hus, så julkänslan är ju inte på topp om man säger så. Därför var jag väldigt tacksam att jag fick vara med och klä Marits gran. Tack!

 

 

Julpyssel hann vi också med. Skitskoj! Mitt julpyssel sträckte sig till att sitta och pärla pärlplattor. Jag kan sitta med det i flera timmar. Det är så avkopplande på något sätt. Jag ska nog börja pärla lite oftare tror jag. De andra tjejerna gjorde även smällkarameller, pappershjärtan (sådana som man flätar ihop) och lite annat smått och gott.

 

 

Det godaste var ändå bakningen. Vi bakade lussekatter! De blev riktigt fina! Jag blir alltid så kreativ när det kommer till processen att rulla en lussekatt, jag vill ju börja göra massor med figurer istället. Idag fick man ju hålla sig på en barnvänlignivå, eftersom vi hade en fyraåring med oss, så min kreativa sida fick sträcka sig till att fläta dem. Det såg faktiskt ganska proffsigt ut.

 

 

Vi hann också med att göra lite marsipanfigurer. Detta är mitt (tomten), Maddes (grisen) och Emilias (palmen) påhitt.

 

 

Nu är jag hemma och är finfint trött och proppmätt sedan dagens juldag. Nu längtar jag tills nästa julmys som jag ska ha med Hannah och Amanda. SHIT, de kommer om fyra dagar. Det gott folk, det är GALET!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Ät gröt du, då blir du stor och stark. DC

2010-12-13 @ 16:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0