LYCKA OCH REGN

De två orden, lycka och regn är väl vad som beskriver den gångna dagen. Igår fick vi ju inforation om att väskorna skulle komma någon gång under dagen till vår trapp. När hade vi däremot ingen aning om. De skulle även ringa och meddela detta på telefon.  I morses gick jag in i huset och hittar ett meddelande att våra väskor var på väg hem till oss. Detta hade vi fått halv två, mitt i natten med andra ord. Detta borde ju betyda att de står på trappen, eller…? Jo, men visst! När jag tittar ut på trappen står det två efterlängtade resväskor där! Tomten hade inte kunnat komma mer lägligt. Dessutom fann det lite smått och gott till mig där i också.

 

Jag vill tacka er, mormor och morfar, för den fina julklappen! Det var precis vad jag ville ha! Ni är bäst!

 

Det regnar tokmycket här hos oss! Finns det verkligen så här mycket regn i himlen?! (Jag vet att allt är ett kretslopp.) Jag har inte varit med om sådant här skitväder här i L.A. Det regnar konstant hela tiden. Riktigt höstrusk är vad vi har här. Hannah och Amanda får absolut se den bästa sidan av L.A.

 

Kanske inte riktigt så här mycket, men nästan...


Vi ville inte låta regnet hindra oss, utan vi drog till akvariumet nere i Long Beach. Det var inte bara nytt för tjejerna, utan även för mig. Vi gick där i någon timme, kanske två, och tittade på de små och söta fiskarna. Det fanns även de som var stora och fula! Haha! Mina favoriter var Nemo- och Dorisfiskarna. Haha! De var finast!

 

På vägen hem passade vi på att handla lite ingredienser till eftermiddagens julbak. Vi fick ihop något fudgeliknande (det skulle blivit fudge, men det blev inte riktigt det) och vår alldeles egna rocky roadchoklad. Gott var det!

 

Till kvällen kom Carro, Emilia och Kristine hit för att joina oss för lite tacos. Snacka om god mat! MUMSFILLIKAKA! Det var riktigt skoj att Hannah och Amanda fick träffa mina bästa vänner här i USA. Det var en mycket trevligt kväll som avslutades med lite Wii fitspel. Hur kul som helst! Rocka rockring kunde man allt göra så att nästan höfterna hoppade ur led. Eller vad säger du Amanda? Haha!

 

PS, jag fick två jättefina julkort idag. Ett ifrån min kusin Johan i Göteborg och ett ifrån familjen Moberg/Nilsson i Årjäng. Tusen tack!

 

PS2, det kommer komma bilder ifrån veckan lite senare. Jag har inte tagit tag i mig själv att lägga in de på datorn…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Häxmoster

Amanda jag förstår precis hur du känner dig ihop med en rockring. Stel som pappa, men höfterna sitter verkligen fast eller hur!

2010-12-22 @ 10:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0