Nedräkning så in i bänken!

Yes, nu har denna dag kommit! Det är helt sanslöst! Om lite drygt sex timmar hämtar jag mina kusiner på flygplatsen. Jag fattar inte att det är sant, och kommer väl heller inte göra det förens jag har de i min famn. Kanske inte då heller…

 

Brudarna fick sig kanske inte den bästa tänkbara starten på sin flygresa. Självklart skulle vädret i Göteborg ställa till det så att de kom iväg väldigt sent. Enligt Landvetters flygplats hemsida, skulle de komma iväg en timma och 40 minuter senare än vad som var tänkt. Huruvida den här tiden stämmer, vet jag inte, men de kom iväg väldigt sent i alla fall. Detta gjorde ju att dem, OCH JAG, blev nervös inför deras kommande flyg som skulle lyfta ifrån München. Från början hade de lite mindra än två timmar på sig på Münchens flygplats. Detta kortades sedan ner otroligt mycket med tanke på deras försening. Jag trodde inte att de skulle hinna med deras nästa flyg, och då var ju tanken: ”Jaha, och när tusan får jag hämta dem då? Vilken timme? Vilken dag?”.

 

 

Jag fick ett grymt sms av Hannah innan:

”Nu sitter vi på planet till dig efter ett maratonlopp på Tysklands flygplats. Något att berätta om sen.”


Haha! Detta hade jag önskat att de hade filmat. Jag kanske ska ringa Münchens flygplats och se om de har det på säkerthetskameran… Hur som helst, de är snart hos mig!

 

Kort sammanfattning av dagen hittills: körde dottern till träningen, sov i bilen, skjutsade henne till skolan, chatta med folk, springtur/powerwalk, handla, skulle hämtat en resväska som var inne på reparation men den var inte klar än, kemtvätten, skype med Malin, dusch och snart bär det av till skolan för att hämta dottern. Shit, jag har varit ganska effektiv ändå idag. Det enda som återstår är att städa. Det tar jag när jag har hämtat dottern. Ha de gött!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Jag kan säga dig att de hade verkligen tur för senare stängdes flygplatsen och idag har den varit helt stängd pga. snöovädret. När det är som mörkast lyser månen som en stor sol och de mindre stjärnorna glittrar tillsammans som små diskokulor.

2010-12-17 @ 19:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0