SHOPPING (med stora feta bokstäver)

För att beskriva denna dag med ett ord, skulle jag säga; SHOPPING! Ojojojojojojoj, vad vi har shoppat idag! Det är helt sanslöst! Vi har shoppat SÖNDER oss! Haha! Nej då, det är nog i och för sig inte ens möjligt.

 

Amanda väcker mig och Hannah och säger: ”Ursäkta om jag stör, men klockan är ganska mycket nu”. Haha! Vi hade tänkt försöka komma iväg tidigt, men det gick väl lite sisodär med det. Fast så dåligt var det ändå inte. Vi tog bilen och åkte upp mot Santa Monica och Third Street Promenade (shoppinggatan).

 

Det var helt galet i början. Vi kunde inte gå in i någon butik, utan att komma ut med en kasse. Detta fortsatte ganska bra under hela dagen. Vi tog en liten paus ifrån shoppingen och fyllde på med lite ny energi på en sportbar/restaurang. Skitgott! Sedan var vi redo för rond två!

 

 

Det gick bra att även spendera pengar under rond två. Jag ska säga er en sak; det är väldigt lätt att spendera pengar. I alla fall när man heter Nana Björnberg och är i full rulle med shoppingen. I och för sig har jag nog perioder när det kommer till att just shoppa. Ibland shoppar jag ingenting, och ibland shoppar jag allt! Haha! Sedan jag kom till USA har jag haft inställningen att jag inte ska shoppa, annars hade det tagit kol på mig! Det vet jag. Jag känner mig själv ganska bra. Nu är jag inne i en mycket trevlig period när det kommer till shoppingen. Handlar i butiker till höger och vänster om mig. Kortet dras här och där. GRYMT!

 

 

Efter några timmar var det till och med så att vi hade glömt bort vad vi köpte i början. Vi hade heller inte märkt om vi hade tappat någon påse. Det hade inte gjort någon speciellt stor skillnad med tanke på alla som vi gick och bar på. Vi fick både blickar och kommentarer om alla kassar. Det var en tjej i en butik: ”Ni jobbar på bra ser jag”. Haha! Ajemen, vi kan vi! Ärligt talat har jag nog aldrig sett tre tjejer, som går jämte varandra, som bär på så många kassar. Det måste varit en vacker syn.

 

Efter att ha spenderat 8,5 timmar med att shoppa var bagageutrymmet på bilen fullproppat med bara massor med påsar! Jag måste bara tillägga att jag har en stor bil med stort bagageutrymme, så vi hade verkligen jobbat på bra! Någon som var lite komiskt med alla våra kassar, var att de är ungefär ifrån samma ställen. Vi tre har nästintill bara köpt på samma butiker. Vi håller ihop vi tre! Vi har börjat kalla oss för kusinerna PÅSE. Fint va?

 

 

Nu ikväll har vi ätit rester sedan igår – tacos. Det var lika gott idag som det var igår. Tacos blir aldrig tråkigt. Det kan i alla fall jag äta hur mycket som helst av innan jag börjar tröttna. Det har faktiskt aldrig hänt att det inte har varit gott. Det kommer nog inte hände för den delen heller…

 

Nu ska jag kanske dra mig mot sängen. Golvet vid tv:en i vardagsrummet är fullproppad med dagens shoppingpåsar. Det är faktiskt så att man inte ser golvet. Fattar ni hur bra vi är på att shoppa? Haha! På tok för bra!

 

Den som inte tycker att shopping är jobbigt, har aldrig shoppat på RIKTIGT!



I'll see you soon then

 

 


Kommentarer
Postat av: DC

BRA JOBBAT!

2010-12-22 @ 09:43:36
Postat av: ELIN, the king of påsar ;)

Fy satan vad kul ni verkar ha!! :D Underbart!

Jag undrar dock opm inte jag med får vara med i er Påååsliga? ;););) Just saying ! <3

2010-12-23 @ 16:28:01
Postat av: Elin, the king of påååsar! ;)

Heeej , fan vad kul ni har det då!! jag vill med :D saknar er tokar! Får det plats med en till i pååsligan? jag har fina påsmeriter på lager ;) just saying <3 haha

2010-12-23 @ 16:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0