Skönt med lite vila

För en gångs skull tycker jag att det är jätteskönt att jag bara kan sitta vid datorn när jag jobbar och bara göra det jag känner för. Sonen spelar sitt tv-spel och min värdmamma jobbar vid datorn, så vad finns det kvar för mig att göra? Jo, ta det lugnt! Jag hade nog i och för sig kunnat sova en stund, för jag är riktigt trött, både i kropp och huvud, men det sparar vi till kvällen.

 

I morses var jag ute och gick en lite promenix. Kände att jag behövde rensa huvudet på tankar igen. Det var ganska tidigt, så det var inte så många andra människor som hade hunnit ta sig ut än. Skönt det med, att bara kunna gå i sin egen värld med musik i öronen.

 

Jag mötte sedan upp Emilia på gymmet för ett styrketräningspass. Jag ska vara ärlig, det har varit ganska dåligt med just styrketräningen det senaste, så det är väl dags att börja ta igen det. Det gick i alla fall bra att träna, och gud vad skönt det var efteråt. Jag och Emilia drog sedan och köpte en kamera till fröken och även lite saker på H&M till henne.

 

 

Innan jag brummade hem, hoppade vi även in på matbutiken och köpte lite saker till kvällen. Det är nämligen så att Madde, en svensk tjej som jag träffade på au pairskolan i New York flyttar till en ny familj imorgon och de bor i Washington DC. Vi ville träffa henne en sista gång, så vi har planerat att vi ska laga tacos hos Marit, hon som vi är hos när vi har luciaträning, och bara mysa. Jag hoppas att det smakar gott med tacos efter lite mer än tre månader…

 

Jag fortsätter väl att tar det lite lugnt fram tills det att Emilia kommer hit och plockar upp mig. Det blir nog inte så svårt att fördriva tiden när jag har datorn till hands. Haha!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Vad köpte hon för kamera? DC

2010-12-04 @ 19:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0