Amanda fyller Systemet!!! (onsdag)

Idag fyller min ”nya” kompis Amanda år. Haha! Fint va? Varför jag skrev nya kompis är för att jag inte har känt Amanda så väldigt länge, men sedan jag flyttade till USA har vi snackat ganska mycket. Hon ska också åka som au pair, så det har varit lite prat om det, men vi har även pratat om allt möjligt. Det känns som att vi är ganska lika varandra. Självklart vill jag att hon ska hamna här, men det återstår att se. Amandas preliminärdatum är i början av januari, 4:e om jag inte minns fel.

 

 

Tillbaka till hennes födelsedag. Jo, som sagt idag är det hennes födelsedag och hon blir de gyllene 20 idag. Det är den dagen som jag längtat efter i flera år, och gör fortfarande, men nu är det inte så jättelångt kvar för min del heller. Ungefär tre månader. Ojoj, sedan blir även lilla jag 20… Haha!

 

Det som Amanda önskade sig i present av mig var att jag ska ta mig ner till havet och ta mig ett dopp. Självklart, svarade jag. Jag bor ju i L.A, där det är varmt året runt som väldigt många tror, men det är så fel så. Idag var det svinkallt! Eller nja, det var kanske inte riktigt sant med tanke på att ni har det mycket kallare hemma, men det var kallt för mig här. Sicken ultimat tajming man kan ha ibland alltså, kallt och blåsigt och så ska jag ner till havet för att bada.

 

 

Om jag har sagt att jag ska göra något, som i detta fall att bada, så gör jag det. Även om det tar emot, och tro mig, det gjorde det. Jag är ingen badkruka, men det lockade inte så värst mycket att ta sig ett dopp idag.

 

Jag åkte och hämtade upp Emilia, för jag behövde ju min kameraman, och sedan drog vi ner till Redondo Beach för att jag skulle kunna bidra med en födelsedagspresent. Kom ner till stranden där det blåste friska vindar om man så säger, nytta om till bikini och sedan var jag badklar. Haha! Emilia frågade om jag ville känna på vattnet först, men då är det ju ingen match (översättning = då hade det blivit svårare att komma i) så det var bara att bita ihop och röra sig mot vattnet.

 

Det var inte alls varmt och skönt som det skulle kunna vara en varm sommardag, utan det var mindre varmt. Haha! Jag är ändå stolt över mig själv att jag gjorde det, om det nu är så mycket att vara stolt över.

 

Grattis Amanda! Du är en störtskön brud och jag hoppas att din födelsedag har varit grym!



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Amanda

ÅH DU ÄR BÄST!!!!! :D Tack!! nästa år badar även jag, promise! <3

2010-11-11 @ 22:25:16
URL: http://amandalinusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0