Det senaste

Ojoj, nu ska jag väl försöka mig på att skriva om de senaste dagarna, kortfattat dessutom! Hur ska detta gå…?

 

Senaste gången jag skrev var i onsdag, med andra ord lite drygt en vecka sedan.  Det är väl bara att sätta igång hjärnkontoret (som du farmor skulle sagt) och hoppa tillbaka i tiden de senaste dagarna.

 

Torsdagen var en riktigt jobbig dag, slö dessutom. Jag gjorde nästintill ingenting! Rent fysiskt sätt då. För att få helgen fri körde jag dottern till hennes morgonträning. Jag körde även henne till skolan, och när jag väl kom hem hade jag tänkt åka till gymmet, men jag bestämde mig för att stanna hemma och vila (slöa). Dagen bestod av att sitta vid datorn. Fick med bland annat en skypedejt med Amanda i tre timmar…! Hmm, vad gjorde jag mer. Jag kommer inte på något, så det hände väl inte så mycket den dagen.

 

Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde på fredagen. På dagen vet i tusan vad jag gjorde. På eftermiddagen var jag med sonen i ishallen vet jag. Kvällen spenderade jag hos Emilia med massor med prat och mys. Mitt i natten, runt två eller något sådant, får vi för oss att vi ska börja stå på händerna mot en vägg. Ja, har man inget annat att göra mitt i natten, så varför inte liksom? Tack för att du finns!

 

 

Lördagen var en riktigt seg dag. Den bestod av Top Modelmarathon på förmiddagen till lunch tid. Sedan lite frukost, och efter det ännu lite mer Top Modelavsnitt. Vi åkte därefter till ishallen helt i onödan. Dottern och hennes team skulle visa upp sina två program. Precis när vi kommer dit avslutas musiken. De hade precis åkt klart, men som tur var så var dottern inte med i det programmet, utan hon skulle vara med i det andra. Jag och Emilia brummade sedan hem igen. Hann med lite käk innan vi mötte upp Rebecka utanför en bio nere i Long Beach. Vi såg Harry Potter. Jag är inte direkt något fan, men det känns som att det är en film som man måste se. Efter filmen åkte vi hem till Carro, och hon följde även med mig hem och sov här.

 

Varje söndag är det ju Lucia, och denna söndag var inget undantag. Jag och carro var duktiga nog att baka till den här gången. Det blev kladdkaka, men den blev inte kladdig så det är väl egentligen fel att kalla den kladdkaka. Det går knappt baka en finfin sådan här i USA. Får vänta tills jag kommer hem på att få till en riktigt superkladdig en. Luciaövningen gick riktigt fint. I och för sig så var det inte så mycket övning, utan vi satt mest och pratade. Det var riktigt mysigt. Kvällen bestod först av au pairmöte (bowling) och sedan avslutade jag, Emilia och Carro kvällen på Starbucks.

 

Måndagen bestod av gymmet på morgonen med Emilia. Sedan blev det till att övningsköra med henne lite. Hon körde upp i tisdags, och fick även sitt amerikanska körkort. Bra jobbat! Jag var även ute på en powerwalk med Jake (hunden). Det var första gången som jag var ute med honom, och det gick riktigt bra! Skönt var det med. Det som var kvar av måndagen bestod av lite planering inför kusinernas vistelse, och annat smått och gott (vad kommer jag inte ihåg). Mina värdföräldrar var nere i San Diego över kvällen och natten, så jag och barnen var själva hemma. Vi spenderade kvällen tillsammans med Carro, Emilia, Kristine och filmen Superhjältarna. Grymt bra film och härligt sällskap!

 

 

Tisdagen började jag med en springtur på morgonen. Riktigt skönt var det! Under tisdagen hann jag även med att vara i ishallen två gånger. En gång på förmiddagen, för dottern hade håltimma och ville passa på att träna, och sedan en gång efter att hon hade slutat skolan. Ja hade med mig min dator, så mig gick det ingen nöd på. Det var bara lite kallt. På kvällen gjorde jag nog inte så mycket.

 

Onsdagsmorgonen börjades med att köra dottern till och från hennes träning. När vi kom hem körde jag henne och sonen till skolan. Sedan bar det av hem för en powerwalk. Efter en snabbstretchning och dusch, åkte jag till min LCC (min kontaktperson) för att prata lite. Fick beskedet att hon ska sluta inom kort, och att vår grupp ska tas över av den LCC:n som är ansvarig för Redondo Beach. Efter middagen bestod av…, jag vet inte vad, men vi åkte sedan allesammans till ishallen för att se sonen spela hockeymatch. Det var min första match som jag har sett honom spela. Tyvärr förlorade dem, 3-2, men sonen var väldigt duktig. Kvällen avslutade vi på en restaurang innan det bar av hem till min älskade dator. Haha!

 

Det blev kanske ett långt inlägg, men jag skrev ju om väldigt många dagar, så jag tycker att det är klart godkänt!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Häxmoster

Hoppas att du hittar på något riktigt roligt så att kusinerna har mycket att berätta när de kommer hem! Hoppa bungyjump kanske!!!!!

2010-11-27 @ 21:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0