GRATTIS FARMOR!

Idag fyller världens bästa farmor år. För er som är lite trögfattade så är det MIN farmor som fyller år idag! Hon är som ett vin, och whiskey för den delen med, hon blir bara bättre och bättre med åren. Jag kan ju inte påstå att jag är ett så stort fan av varken vin eller whiskey, men man brukar ju säga så.

 

Jag hade tänkt överraska farmor med att ringa hem till henne ifrån skype. Det är inte alls dyrt, så det var ju perfekt. Jag testade två gånger i morses, men då var du inte hemma farmor. Nu i efterhand vet jag att du var och besökte Siv. Trodde att du kanske var och besökte någon annan tant. Du har ju några stycken vet jag.

 

När jag sedan åkte till Emilia fick jag låna datorn och göra ett nytt försök, och denna gång gick det vägen. Farmor svarade som vanligt ”Jaa, Mildred”. Jag började direkt sjunga ”Ja må hon leva” och när jag hade sjungit klart tackade du så gott farmor men frågade lite försiktigt vem det var. Jag skrek nästintill ”Det är NANA”, och du bara ”Nej men åhh, är det Nana. Min lilla flicka”. Åhh, då hade jag bara velat vara hos dig och ge dog en bamsekram farmor. Som vanligt ville du inte vara till besvär, och du bekymrade dig även för att det skulle vara dyrt för mig. Telefonräkningen blev inte alls stor, utan endast några cent. Det var värt allt i världen för att få höra din röst igen. Det gjorde mig superglad och det sade du även själv. Det kändes nästan lite overkligt att höra din röst ska du veta. Jag till och med att du kanske tyckte detsamma om mig.

 

Farmor, jag vill återigen gratta dig på din finfina dag. Du är underbar, precis som du är!

Syns om några månader. Jag älskar dig.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0