Halva helgen del 1 - Fredag

Tänkte här med berätta om halva helgen, det vill säga fredagen och lördagens aktiviteter. Söndagens får ni läsa om i nästa inlägg, för herregud säger jag bara! Så himla coolt var det! Jag kan väl avslöja redan här då (kan inte hålla mig ifrån att berätta). Igår uppfyllde jag som sagt en av mina drömmar som jag har haft under en längre tid, nämligen att hoppa bungy jump… Det ni! Om hur det var och allt runt omkring det, får ni läsa om i nästa inlägg. Nu, tillbaka till resten av helgen.

 

Barnen var ju även lediga i fredags, så det var väldigt lugnt hemma hos mig. Jag fick även tid till att göra vad jag ville här hemma. Som den datanörd jag är, så ville jag ju självklart sitta vid datorn, och OM jag gjorde det. Jag hade världens mest underbara tid vid skype. Pratade med Stas i 2,5 timma. Det känns som att vi kommer närmre varandra för varje gång. Bara att sitta och snacka skit om vad som händer hemma, och även här, men det är ju mest intressant (i alla fall för mig) att få höra om vad som händer hemma.

 

Jag diggar dig!


Som sagt, det var väldigt lugnt här hemma. Jag jobbade mindre än när barnen är i skolan. Visst låter det konstigt, knappt så att det går ihop, men så var det. Både sonen och dottern hade var sin kompis över, så de var inte i så stort behöv av mig. Min värdmamma jobbade även hemifrån den dagen, så om det hade krisat ihop sig så kanske hon hade kunnat rycka in. Nu var det däremot så att det krisade inte ihop sig, utan jag löste det finfint på egen hand. Körde dottern och hennes kompis till en annan kompis.

 

Eftermiddagen bestod av lite mer dator, och sedan fixade jag mat till mig och sonen och efter det bar det av till ishallen för lite extraträning för hans del. Han skulle öva sina skott och även lite skridskoteknik. Ena coachen som han hade då, frågade mig vart jag kom ifrån. Jag flinade och sade ”Sverige”, för det kändes verkligen som att han själv skulle säga det. Självklart var det så. Killen hette Brandon Convery och är en före detta NHL-spelare.  Han berättade även att han hade bott i Linköping, där han även hade spelat hockey för flera år sedan. Vad världen är liten ändå.

 

Jag och sonen åkte tillbaka hem för lite middag tillsammans med föräldrarna. Efter middagen satt jag och mina värdföräldrar kvar och pratade i kanske en halvtimma om lite allt möjligt. Det var ett bra tag sedan vi hade tid att kunna sitta ner och bara prata. Det inträffar inte så ofta i vår familj. Det finns inte riktigt tid till det. På kvällarna brukar jag ju vanligtvis gå ut till mig och hålla mig uppdaterad om vad som händer hemma.

 

Jag ringde sedan hit Emilia för lite sällskap. Vårt sällskap skulle sedan utvidgas till ytterligare en person, nämligen Elin ifrån Murrieta, men fram till dess att hon kom tittade vi runt på lite olika klipp på datorn, bland annat klipp ifrån Så ska det låta.

 

Elin kom till slut hit, och hon hann nästintill bara att lämna väskorna innan vi drog ner till Yogurtland för lite göttigött. Kvällen avslutades sedan hos mig med lite film, 27 Dresses. Jag var hur trött som helst, och somnade. Så roligt sällskap var jag. Haha! Jag vaknade upp lagom till slutet, och sedan drog Emilia hem. Jag och Elin fortsatte kvällen vid datorn, innan vi till slut somnade vid fyra på morgonen. Hallelujah!

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0