Halva helgen del 2 – Lördag

Elin berättade för mig att hon sover väldigt djupt, och är därför väldigt svår att väcka. Hade hon rätt? ATT hon hade! Det gick knappt att få liv i henne när alarmet gick på. Jag var knasigt nog väldigt pigg efter bara fyra timmars sömn, så jag började städa lite smått. Plocka undan lite skit som låg överallt. Till slut kom även Elin upp. Vi drog till Starbucks och köpte med oss lite frukost innan vi åkte till Emilias hus för att plocka upp henne.

 

Vi tre tjejer brummade sedan ner till ett shoppingcenter som heter South Coast Plaza. Det ligger kanske 45 minuter härifrån. Detta shoppingcenter säger jag bara! Det kändes som att vi var mitt i juletiderna när vi var där. Juldekorationer överallt, och inte så lite heller! Det blev en väldigt lyckad shopping för oss alla. Vi fick alla något vi behövde. Emilia lite träningskläder. Jag köpte mig ett par springbyxor och de coolaste springshortsen du någonsin kan hitta! Jag tog fram mina Team Sportiaskills och hjälpte Elin med att ta fram ett par springskor. Den människan har aldrig ägt ett par i sitt liv, så det var verkligen på tiden! Det kändes faktiskt som att jag befann mig på jobbet. Haha!

 

En riktigt fet amerikansk julgran



Fräschaste shorts i stan!



På jobbet...


Efter några timmar där, åkte vi tillbaka hem, för att plocka upp lite saker hos Emilia för att sedan åka ner till Whole Foods och fixa lite matsäck till söndagens aktivitet. Det blev sallad för oss alla, men inte vilken sallad som helst, utan en riktigt lyxig sådan! På Whole Foods har dem hur mycket som helst som man kan välja bland. Det är bara att gå och plocka ner i en bytta, och sedan gå till kassan och betala. Det är ganska dyrt, men åhh så gott!

 

På kvällen skulle vi på en Thanksgivingmiddag hos Kristines värdfamiljs släkt, så det var bara till att åka hem och fixa allt till det. Vi ”bakade” (översättning – tog en mix och blandade i de sista ingredienserna och sedan in i ugnen) ett pumpabröd för att ta med som en liten gåva.

 

Thanksgivingmiddagen var något utöver det vanliga! Så mycket mat överallt, och allt var så nytt med. Thanksgiving är inte riktigt än i USA, men de firade den nu för de är bortresta när den väl är, och det är verkligen något speciellt för amerikanarna så den ville dem inte missa!

 

Mätta som tusan, tackade vi för oss, och åkte ner till Carro i Long Beach för att sova där. Det var hon som skulle ha bil dagen efter, och för att spara ganska mycket tid var det enklast om vi alla sov där.

 

 

Jag var dundertrött och somnade nästintill så fort jag hade lagt huvudet på kudden. Det trodde jag inte, med tanke på vad som väntade dagen efter…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0