Heldag inne i L.A. (Lördag)

Ojoj, vilken lördag jag hade igår! Underbart gött med sådana dagar! Vi, alltså jag, Emilia, Kristine och Carro var borta hela dagen inne i L.A. Riktigt skoj!

 

Jag började morgonen med en goer powerwalk! Riktigt skönt att vara ute så tidigt på morgonen. Jag hade inte trott att jag skulle möta så pass mycket folk som jag faktiskt gjorde ute på tracken, men det är lika trevligt varje gång. Alla är så glada och hälsar så glatt! Dessutom började solen gå upp så vackert när jag först gick ut, och sedan glimtade den ner på mig emellanåt när de fick en lucka ifrån träden. Efter det var det bara till att köra en liten snabbstretchning, en dusch och lite frukost innan brudarna skulle hämta upp mig.

 

 

Innan dem kom och hämtade upp mig fick jag världens chock! Helt plötsligt när jag håller på och fixar i ordning mig lite, hör jag att min telefon börjar vibrera. Jag fattade ingenting, för jag hade ju inte satt den på alarm eller något sådant, så varför skulle den vibrera... Det visade sig vara min kära far som ringde. En riktigt trevlig överraskning. Glad som tusan blev jag! En av de låtarna som spelades under min powerwalk var Björn Skiffs ”Hooked On A Feeling” och vips började jag skratta mitt ute i spåret. Kan ni tänka er det? En blondin som går skrattandes ute på sin powerwalk. Det såg nog lite småskojsigt ut. Varför jag skrattade var för att den har en väldigt rolig koppling till pappa. Det var för några år sedan då pappa sov, och helt plötsligt sätter han sig upp i sängen och bara ” Ouga Chaka Ouga Ouga Oouga Chaka”. Mamma fattade ingenting, och försökte verkligen få något vettigt ur honom, men som vanligt gick inte det (haha…). Pappa sade nämligen det i sömnen. Varje gång jag berättar om det, eller ens tänker på det, börjar jag skratta för jag tycker att det är så himla komiskt! Jag undrar verkligen vad du tänkte där pappa…

 

Brudarna, eller nästan alla av dem (Emilia och Carro), kom och hämtade upp mig och sedan styrde vi bilen mot Redondo Beach till Kristines hus för att plocka upp henne. När bilen sedan var fullastad med trevligt folk körde vi mot China Town i L.A. På vägen dit blev det skönsång och läsning av en svensk Cosmpolitan. Det kändes nästan lite konstigt att vara i USA och läsa en tidning. Jag har ju vant mig numera vid att allt står på engelska, men det var bara skoj så mamma och pappa ska allt få skicka mig en tidning i nästkommande paket. Jag ska bara komma på vilken jag vill ha. Eller kanske vilka… Haha!

 

Vi anlände till China Town en stund senare och hade väl inte direkt någon aning om vart vi skulle. Som vanligt så med andra ord. Ingen av oss hade vart där förut, och China Town är ju en del av L.A. som man måste se bara för att. Däremot så var det faktiskt inte så mycket att se. Just China Town här är inte så stort som det exempelvis är i San Fransisco eller New York, men det är ändå så lite coolt att ha sett det. Det var i alla fall kineser överallt, men inte så asiatiskt som jag hade trott. Vi gjorde lite sightseeing och även lite småshopping. Eller i alla fall jag, men jag säger inte vad… Hihi!

 

 

Vi skulle sedan dra vidare till stället där själva L.A. började, men GPS:n hjälpte oss inte tillräckligt bra så vi kom inte dit. Mitt i allt ser jag Union Station, ni vet den stationen som är med i filmen Raise Your Voice om ni sett den? Jag ville i alla fall stanna där och vara lite turistig, det vill säga ta lite kort, och det gjorde vi med. Det måste sett lite halvdumt ut: 4 tjejer går in där bara för att ta lite kort, och sedan ut 20 minuter senare. Aja, skoj var det och nu har jag fått se det med.

 

 

Efter att vi hade vart tillräckligt turistiga, körde vi vidare mot The Grove. Man skulle kunna säga att det är ett stort utomhusshoppingcenter. Det var jättemysigt där. Vi började med att gå till en restaurang och käka lite lunch. Där åt jag min godaste måltid som jag hittills har ätit här i USA; riktigt grillad kyckling med riktigt grillade grönsaker (paprika, tomat, gul squach, morot, lök och även svamp) och en vanlig sallad. Det var himmelskt gott!

 

 

Eftermiddagen och kvällen spenderade vi där med att gå runt och kika överallt. Juldekorationeringen är i full gång, och mitt i allt hade dem en stor stor julgran som ska belysas om ett tag. Jättefint kommer det nog bli. Tomten fanns även på plats med sina renar uppe i luften.

 

 

Vi hann också med en bio. Vi såg filmen Due Date. Om ni inte sett den – SE DEN!!! Det är en order! Herregud vad rolig den var! Den var sjuk! Så himla klockren! Har ni sett The Hangover, kommer ni tycka om den här med. Nej jag säger det en gång till, se den för tusan!!

 

 

Det var en lång dag för oss tjejer, så det var nog inte bara jag som var trött i bilen. Carro gjorde i alla fall dagens prestation; hon somnade INTE i bilen! En varm applåd för Carro. När jag väl sedan kom hem, så försvann min trötthet. Jag hade jättesvårt för att sova. Till slut, efter att ha testat det mesta, somnade jag och fick mig allt några timmars sömn. Det börjar faktiskt gå mot ljusare tider med min sömn. Skönt!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Dc

Du som läser det här skall inte tro att allt som står i bloggen är sant. I cannot stop this feeling....... Källan till sångcitatet, jag har i varje fall inte hört nåt och då kan det ju inte vara sant. eller hur? DC

2010-11-08 @ 21:40:30
Postat av: DC

Två ljushyade och ljushåriga kinerser, kan det vara en mutation?

2010-11-08 @ 21:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0