Hmm…

Jag förstår inte riktigt vad det är med min kropp idag. Jag mådde jättebra i morses, men nu känner jag mig jättekonstig. Jag vet inte vad det är som händer. Det kanske är nu min kropp börjar säga ifrån med tanke på att jag inte sover så bra. Energin är som bortblåst och jag vill bara krypa ner under täcket med en bra film på och sova. En kram hemifrån hade nog gjort susen med, men det får vänta tills jul. Amanda och Hannah, fattar ni att vi ska bo tillsammans i tio dagar? Det gör inte jag, men jag längtar så in i bänken!

 

 

Aja, dagen har i alla fall varit helt okej ändå. Jag och Emilia möttes upp på gymmet för ett träningspass. Till skillnad ifrån vanliga fall när jag går på gymmet, så körde vi på maskinerna idag, och inget pass. Det gick riktigt bra, och det blev en blandning av lite allt möjligt. Jag kan inte bara koncentrera mig på vissa muskelgrupper, för då blir jag uttråkad, utan det måste vara variation när jag tränar för att det ska vara roligt. Det roligaste under hela träningspasset var när jag höll på att stretcha. Emilia blev klar lite innan mig, så hon lade sig ner för att vila lite. Vet ni vad hon gör? Jo, den rackaren somnar…! Haha! Yes box, jag är seriös. Hon är förbannat skön den bruden!

 

 

Vi drog sedan till Whole Foods för ett mackaköp till Emilia och även en sväng till Jamba Juice. Vi gick runt vid Jamba Juice och kikade in på lite olika affärer, bland annat en matbutik och en ”Järn-och-Bygg-affär”. Efter det fortsatte vi vårt strosande nere i Redondo Beach bland de alla småbutikerna som finns där. Det var ungefär här jag började känna mig lite knas. Jag orkade knappt prata, så jag och Emilia gick runt där i den heta solen och gjorde absolut INGENTING! Vi drog hem till mig, och Emilia hann även sova en liten stund innan det var dags för henne att åka och hämta hennes barn.

 

Mina älskade föräldrar blev lite oroliga för mig förra veckan när jag kände väldigt mycket hemlängtan. De försökte få mig att göra massor med grejer, men jag blånekade dem! Det var som att jag hade bestämt mig för att jag skulle vara nere, så det spelade ingen roll vad dem sade. De ville också att jag skulle prata med min värdmamma om det, men självklart sade jag nej till det med. Utan att jag visste det, skickade mamma ett mail till min värdmamma och förklarade situationen. Hon frågade om det kanske fanns lite mer saker som jag kunde hjälpa till med undertiden barnen är i skolan. Allt för att jag ska bli så lite uttråkad som möjligt. Idag hade jag därför en lista med saker som jag skulle göra. Listan gick ut på att ta bort Halloweendekorationerna.  Tack mamma och pappa… Jag gjorde dock inte alla saker, eftersom jag inte mådde hundra och mitt i allt ringer dottern och vill bli hämtad ifrån skolan. Jag plockade upp henne ifrån skolan, vi åkte hem och hämtade skridskoväskan, drog till ishallen så hon kunde träna lite, åkte till matbutiken, lämnade av lite kläder på kemtvätt och sedan åkte vi hem. Nästintill precis efter att vi har kommit innanför dörren ringer sonen och vill bli hämtad hos hans kompis. Jag åkte och hämtade honom, och sedan bar det av tillbaka hem för att börja fixa middag: lax (färdig för att värma i ugnen), potatismos (färdigt för att värma i mikron) och sallad (som bestod av vanlig sallad, färdigrivna morötter och färdigfixad coleslaw). Varför jag nämnde allt var för att ni skulle få en uppfattning om att när jag lagar mat är det bara att värma det. Inte min typ av stil på matlagning…

 

Den sovande familjen


Efter middagen frågade jag lite försiktigt om det var okej för mig att gå ut till mig, eftersom jag inte mådde så bra. Jag var inte alls i form för att hjälpa sonen med läxorna. Som tur var så var det helt okidoki för mig att avsluta kvällen och jobbet där.

 

Nu ligger jag på min säng, nerbäddad under min fina bilfilt med en kopp te och datorn i knät. Dessutom har jag på tv:n för det är konståkning. Skate Canada heter tävlingen. Jag ska nog snart sova känns det som med tanke på att jag ska köra dottern imorgon bitti till ishallen. Vi får se om det blir träning då eller om det blir till att sova i bilen… Jag har ett skitskoj projekt att ta tag i imorgon; mitt rum. Det MÅSTE städas! Nu har det nästintill börjar bli lite småäckligt, men jag har verkligen inte orkat ta tag i det. Haha! Lata Nana… Hoppas ni sover så gott Sverige.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Nana här kommer en jättekram hemifrån, det är Vi som är roten till allt det onda. Hoppas att du snart får "skiten" ur kroppen och att du snart är bättre. DC

2010-11-03 @ 08:16:29
Postat av: den sovande

Alltså jag ser ju ut att passa ganska bra in hos dina päron, kan vi ju sova en liten snabbis när jag kommer på besök nere i Ulricehamn! ;)

2010-11-03 @ 23:57:18
URL: http://detborjarica.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag lovar dig Nana att när jag kommer ska jag krama dig så mycket att du inte vill ha någon på flera år! ;) ILY <3

2010-11-08 @ 21:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0