Julmys

Det börjades ju redan att vankas för jul här hos mig i september. Det var nämligen då som den första luciaövningen ägde rum. Sedan dess har det nästintill varit lite julmys varje söndag med luciasjungning och fika. Nu har jag äntligen fått lite julmys på mitt rum. Jag är inte den typen som tycker om att dekorera mitt rum med massor av juldekorationer, inte heller min familj, utan vi brukar vara väldigt sena med det hemma i vårt hus. Till advent har vi alltid en adventsljusstake. Det hör liksom till och därför ville jag ju även få till något liknande här i USA.

 

Dagen i ära började med lite sconesbakning till frukost med min kära dalmas (Emilia). Denna gång gjorde vi på mitt sätt, det vill säga byta ut en del av mjölet mot havregryn (egentligen ska det vara rågflingor, men man får ju ta vad man har). De blev nästan lika goda som hemma.

 

Mätte och belåtna, drog vi vidare till IKEA (igen…). Haha! Vi börjar nästan bli stammisar där. Vi hade båda sett en bild på Felicias facebook där hon hade gjort en amerikansk adventsljusstake a la IKEA. Vi härmade henne:

 

Visst blev det fint?


Vi drog sedan till Long Beach och Carro för att hämta mina springskor som jag glömde där i helgen. ÄNTLIGEN befinner de sig hos mig igen. Tummen upp! Får nog ta att fira det imorgon med en liten tur.

 

En liten komisk grej hände idag, en trevlig sådan. Jag sade idag till Emilia att det var väldigt länge sedan jag fick brev. Ni vet ju alla att jag älskar att få brev och hur glad jag blir när de dimper ner i min brevlåda. När jag kom hem, och tittade igenom posten, hittade jag ett brev till mig ifrån farmor. UNDERBART! Farmor, du gjorde min dag. Det fanns en rad som gjorde att jag började gråta. Vad tänker jag inte skriva för det är hemlighetsstämplat, men du farmor, du ska allt få veta. Tack för brevet farmor!

 

Hmm, vad har jag gjort resten av dagen…? Chattat med lite folk på facebook och msn har allt hunnits med. Börjat att tänka på vad NI (Hannah och Amanda) ska ha med er till mig. En lista kommer snart brudar. Sonen hade inte mycket läxor, och det lilla han hade, behövde han ingen hjälp till, så det har varit väldigt lugnt på den fronten. Jag och dottern har lagat middag. Blev en smaklös fisksoppa. Haha! Med lite extra salt och peppar blev den lite bättre, men ändå inte som den goda Junisoppan vi gör hemma. Den slår allt när det kommer till soppor! Det blir väl upp till bevis någon dag kanske.

 

Klockan är strax efter nio och jag känner mig klar för kvällen. Nu ska jag se till att mysa med lite Paradise Hotel. Det är ungefär som mitt nya Sex And The City; min drog. Kan inte få nog! Jag håller på att jobba ikapp med er hemma i Sverige.

 

 

Bilen är fortfarande inne på lagning, så jag har ingen bil imorgon heller, men jag har lite planer för dagen ändå så det ska nog gå fint ska ni se.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Tänd ett ljus och låta det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu, men det blir ljusare igen................

För den här planeten vi bor på tänd ett ljus, för jordens barn.

Jag såg en stjärna falla......

DC

2010-11-30 @ 09:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0