Kväll för mig, morgon för er

Ojoj, inte trodde jag att jag skulle bli den trötta tjejen men det har nog hänt något med mig. Jag var hur trött som helst idag när klockan var halv åtta på kvällen. Det kändes som att jag hade kunnat sova då, men istället tittade jag på film med min värdfamilj; Mupparna (någon av alla de filmerna som finns med dem). Jag är inte direkt något fan av dem, men tydligen så verkar min värdfamilj vara det. Om jag ska vara ärlig, så har jag faktiskt aldrig riktigt fattat grejen med Mupparna. De är helt enkelt inte något för mig, men det var lite småmysigt ändå. Jag brukar ju alltid gå ut till mig efter vi har ätit, men idag valde jag att stanna kvar inne i huset. Ska nog försöka göra det lite mer.

 

Idag har det varit en väldigt lugn dag. Barnen har varit lediga ifrån skolan eftersom det är The Veterans Holiday idag, vilket innebär att de hedrar de som är med inom det militära och det gör dem genom att vara ledig ifrån skolan – härligt! Haha!

 

 

Jag började morgonen med att även idag köra dottern till ishallen. Under tiden hon tränade passade jag på att sova, och det var otroligt skönt och välbehövligt! När vi sedan var på väg hem, passade vi på att stanna på Starbucks eftersom vi inte hade så bråttom hem med tanke på att det inte var någon skola. När vi kom hem gick dottern raka vägen in till sitt rum för att ta igen lite sömn, och jag satte mig vid datorn. Sonen satt och spelade tv-spel, vilket han har gjort hela dagen idag. Vid datorn satt jag bara och kollade runt, pratade även med lite folk. Jag gjorde faktiskt nytta vid datorn. Jag skypade med Martinsson om mina träningspass som han har gjort åt mig. Tänk att jag har gått och skaffat mig en PT på andra sidan jordklotet. Haha!

 

Trots att jag inte var så sugen på det, tog jag tag i mig själv för att dra till gymmet och köra det andra syrkeövningspasset. Till skillnad från de andra dagarna hade jag inte Emilia med mig, utan jag åkte dit själv. Själv kan man nog inte kalla att jag var för det var massvis med annat folk där. Gymmet är helt enkelt en bra plats om man är i behov av sällskap. Haha! Det stället kan göra nytta på många olika sätt. Träningspasset gick skitbra! Började med lite uppvärmning, sedan styrkedelen som sedan avslutades med lite löpning på bandet. Svettig som en gris åkte jag ifrån 24 Hour Fitness för att ta mig ett skönt stretchningspass framför ”Kenza och Tyra Show”.

 

 

Eftermiddag bjöd på lite skridskoåkning i den lilla ishallen som ligger i shoppingcentret uppe på kullen tillsammans med dottern. Det var jättemycket folk där och isen var jättedålig, så det var inte så skoj där. Efter det drog vi till Jamba Juice och sedan hem för ytterligare lite slappning. Dottern gick in till sig, och jag och sonen satt i föräldrarnas sovrum; jag vid datorn och han läste sin bok.

 

När värdmamman kom hem, började vi fixa lite mat. Jag stod som vanligt för salladen. Haha! Det börjar även bli en rutin här i USA, och inte bara hemma i min familj. Efter maten så blev det som sagt Muppfilmen.

 

Nu ska jag sova! Är redigt trött, vilket jag tycker är oerhört skönt! Just nu uppskattar jag när jag är trött och bara vill sova! Haha! Lite knas kanske, men så är det. Jag gillar det. Imorgon kommer Elin hit. Det ska bli grymt skoj att se henne igen! Vi får se vad helgen har att erbjuda, förutom det jag ska göra på söndag…

 

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer
Postat av: DC

Tja Snygging. Är du laddad inför helgen? Vi har regn nu och vi får se hur det blir under helgen. De har i varje fall lovat nederbörd, hoppas det blir kallt för då blir det ju snö! DC

2010-11-12 @ 08:58:44
Postat av: DC

Det blir inte snö, det regnar!

2010-11-12 @ 19:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0