Långhelg

Jag har verkligen haft en helledig helg! Ända sedan i onsdags. Väldigt skönt har det varit!

 

Jag började fredagen med en powerwalk. Tror att det kanske börjar bli min lilla drog att få mig en powerwalk eller en springtur på morgonen. Haha! Mitt sätt att koppla av och komma igång på morgonen. Sedan drog jag till IKEA med Emilia på jakt efter en julstjärna. Vi tänkte ju att är det något ställe som har det, så är det IKEA, men tyvärr icke då! Jag kom ändå så inte tomhänt därifrån. Det går nog inte. Jag fick med mig ett nytt stort doftljus, fina julkort ifrån UNICEF där hela beloppet går oavkortat till organisation (fint va?) och även en röd och fin jullykta. Kvällen spenderade jag med Emilia nere i Lon Beach för lite bio. Vi åkte dit utan att veta vilken vi skulle se, utan tänkte att vi kunde ju ta den som fanns. Sagt som gjort, valde vi Unstoppable. Skitbra film! Rekommenderas varmt! Handlade om hur ett tåg åker i en oerhört hög fart, obemannat. Filmen går i korta drag ut på hur de ska få stopp på detta tog som är lastat med en skolklass samt explosiva ämnen! Det blev även till att möta upp Carro på Starbucks innan vi drog hem.

 

Sådana här lakan vill jag ha

 

 

Emilia och Carro kom och hämtade upp mig på lördagens förmiddag för ett nytt litet äventyr – Hollywoodskylten. Det är något som lockar alla turister, men detta förstår inte Los Angelesborna, inte min familj i alla fall. I deras ögon är det BARA en skylt! För mig är det lite mer. Det är ju något som man ser i väldigt många filmer, så då känns det nästan lite overkligt att helt plötsligt få se det på nära håll. Vi fick oss väldigt många kort, eller Emilia fick det i alla fall. Haha! Nästa anhalt var Olson’s, en skandinavisk delikatessbutik där de säljer lite allt möjligt. Jag fick med mig hallonkräm och Wasaknäcke (något liknande Sportknäcke som är min favorit). Vi drog sedan till The Grove (ett utomhusshoppingcenter) för lite lunch. Sedan åkte vi tillbaka ner till Long Beach för att at det väldigt lugnt ett tag hos Carro. Remember The Titans gick på tv:n. Hur bra film som helst! Efter det gick vi ner till 2nd Street för lite käk på en italiensk restaurang, där det för övrigt var en bröllopsmiddag, så det fick vi vara med på ett litet hörn. Kvällen fortsattes sedan hemma hos Carro med fest. Ja, ni hörde rätt. Jag, Carro och Emilia hade en grym fest! Haha! Snygga var vi med; leggings och en body på det – fint! Trots att vi bara var tre stycken lyckades vi med ett jädra drag! Dans och sång som bara den! Det var full kareta i duschen med luciasångerna i kanske en timma. Tröttheten slogs sedan ner som en kanon, och jag somnade i sängen. Sov sedan, tydligen, hela natten sked med Carro. Haha! Sicken kväll! Stas fick sig dessutom ett väldigt fint samtal av mig. Hihi!

 

Här har vi den!



Olson's



Snygg...?


Idag har det varit VÄLDIGT segt! Jag kan säga så här, jag kände att vi festade igår. Jag ville inte ta mig upp ur sängen. Ögonen var hur trötta som helst. Det gick knappt att hålla dem uppe. Det kändes verkligen att det var ett tag sedan jag festade. Haha! Jag lyckades ändå ta mig upp ifrån sängen för att åka på luciaövning med Carro och Emilia. Jag hade hellre legat kvar i sängen hela dagen, men plikten kallade. Lucian gick nog bra tror jag. Det börjar ju närma sig den stora dagen. Nästa söndag är det ju premiär för vårt luciatåg. Det är då vi ska uppträda på den stora svenska julmarknaden i L.A. Downtown. Vi åkte tillbaka till mig för att slöa på min säng. Därefter drog de hem och jag har sedan dess hållit till vid datorn. Skönt med en lugn aktivitet!

 

Jag får väl se lite vad morgondagen bjuder på. Vi har ”bara” två bilar i familjen nu, för pappans bil är inne på service eller lagning, så jag har nog ingen bil imorgon. Jag bjöd över Emilia på lite sconesbakning till frukost, och sedan bär det av till Long Beach och Carro för att hämta min favoritskor – joggingskorna. Jag glömde de hos henne, och de måste jag ha imorgon! Annars kommer jag att få panik. Jag har redan börjat få lite småpanik… Haha! Det är väl helt enkelt bäst att hämta dem, eller var tror ni?

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0