Lite egentid

Jag är nyss hemkommen ifrån min kära dalatös Emilia. Den stackaren har gått och blivit lite småförkyld, så vi ansträngde oss inte direkt så värst mycket. Vi tittade på en av mina favoritfilmer; Dear John. För er som inte har sett den, se den! Det är en order. Första gången jag såg den var på bio i Göteborg med Barret. Jag lipade nog nästan halva filmen, medan Barret mest satt där och skrattade åt mig. Det är inte konstigt att man gråter till den, den är ju så sorglig. Dear John väcker så många tankar, så vi får väl se hur den är dagen kommer bli. En tänkardag kanske…

 

 

I morses var det första gången som jag ”försov” mig. Jag skulle ju upp vid 3.50, eftersom det var morgonträning idag för dottern, och jag vet at jag satte alarmet på 3.50. På något knasigt vis har jag lyckats ställa om klockan i sömnen till 6.30. Jag vaknar av att dottern står och bankar på min dörr. SHIT! Det var bara till att kasta på sig kläder och sedan hoppa in i bilen och köra mot ishallen. Fick mig en till liten tupplur. Skönt!

 

Dottern hade tur idag, och började inte förens en timma senare så vi stannade på Starbucks innan vi åkte hem. Väl hemma käkade jag frukost och passade på att prata med lite folk. Underbart! Sedan bar det av till skolan för ett avsläpp, och efter det blev det gymmet för min del.

 

Ett Turbo Kickpass senare var jag lika svettig som vanligt. Jag är ju brud så jag kan göra flera saker samtidigt. Idag skypade jag med familjen samtidigt som jag stretchade. Jag börjar bli ganska bra på att slå två flugor i samma smäll. Sedan var det bara att hoppa in i duschen och sedan bar det av till Emilia.

 

 

Nu är det lite drygt en timma kvar innan barnen kommer hem, om inte dottern ringer och vill ha skjuts hem. Jag hoppas inte det, för jag uppskattar verkligen den sista stunden innan de kommer hem. Det är riktigt skönt att bara kunna sitta själv med musik på och kika runt på lite allt möjligt. Vi hörs lite senare!

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0