Lite mys på Starbucks (onsdag)

Jag sitter just nu och myser med mig själv på Starbucks. Jag ska möta upp Kristine och Emilia här, men de har inte kommit hit än vilket beror på att tiden inte riktigt är inne för deras anländande. Haha! Fin mening Nana… Aja, jag har inget emot att bara sitta här i min ”ensamhet” och kika runt lite på datorn. Det är faktiskt väldigt mysigt. Tidigare så har jag tänkt att folk som går till Starbucks ensamma och tar med sig sin dator måste känna sig väldigt ensamma, men nej jag tror faktiskt inte att de gör det. Jag gör inte det i alla fall. Jag tycker att det är väldigt mysigt att sitta här och kunna vara i mina egna tankar. Det är ett utmärkt sätt att komma ut ifrån huset, vara för sig själv, fast ändå inte. Jag är inte helt ensam, för det är ju några stycken runt mig här på Starbucks.

 

 

Dagen som sådan har varit riktigt bra. Jag har haft saker att göra nästan hela tiden. Jag började dagen med att köra dottern till ishallen. Trots att jag sov bra i natt, valde jag att sova vidare i bilen istället för att träna och jag tror att det var väldigt smart av mig. Jag behöver all den sömn jag kan få.

 

Fortsätter att skriva om gårdagen idag…

 

När vi sedan kom tillbaka hem, körde jag båda barnen till skolan och sedan bar det av hem för mig för lite frukost. Efter det drog jag ner till gymmet för att köra ett Turbo Kickpass. Det är så nedrans bra det passet! Älskar det verkligen. Linda, du är alltid med mig när jag kör det passet. Jag vet inte varför, men hemma kändes Body Combat som VÅRT pass, och detta är ju så pass likt att det känns som att jag är på ett sådant pass.

 

 

Jag svettades som en tok, och åkte sedan hem för lite stretchning och duschning. Jag åkte vidare till matbutiken och handlade lite. När jag kom tillbaka gjorde det jag det sista på min lilla lista som jag hade fått av min värdmamma; ta bort Halloweendekorationer. Efter det skulle jag egentligen tagit tag i att städa mitt rum, men jag kände verkligen inte alls för det! Inte för fem öre! Det slutade med att jag hamnade vid datorn och chattade med lite folk, speciellt dit Barret. Du får mig alltid på gott humör. Hihi! Se bannemej till att vinna de där pengarna så att du kan komma och hälsa på mig!

 

Sedan var det dags för barnen att komma hem ifrån skolan. Det blir lite läxor som vanligt, men jag behövde inte göra så mycket utan mestadels så hjälpte jag till med att plugga olika sorters ben och muskler i kroppen. Det ni mamma och pappa, jag kanske fortsätter i era fotspår… Nej, det kan jag säga att det kommer jag inte göra. Haha! Jag fixade även lite käk (sallad och in med en färdiggjord pizza i ugnen) och sedan bar det av till ishallen för att köra sonen till hans hockeyträning.

 

Istället för att åka hem och slöa, efter att jag hade kört sonen, drog jag till Starbucks. Jag skulle möta upp Kristine och Emilia där. Jag hade däremot en halvtimma till godo innan de skulle komma, men jag hade tagit med mig min dator så jag kände mig inte ensam.

 

Efter ett tag kom mina flickor dit och det var då dags för lite uppdatering av vad som hänt och vad som kommer hända. Kära läsare, vi har planerat in en toppengrej! Ni kan inte gissa, eller jo ni kan ju försöka om ni vill, men jag säger bara lycka till. Haha!

 

 

Min sömn kallade dock, så jag drog hem strax efter nio. Det var bara till att hem och renbädda sängen. Jag hade tvättat mina lakan tidigare, men inte satt på några nya, så jag hade något skoj att göra innan jag skulle sova. Somnade sedan hur trött som helst!

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer
Postat av: DC

Skall jag gissa att ni skall åka iväg nånstans kanske? Vart? Om det är så har jag nog i så fall mina misstankar. ILY DC

2010-11-06 @ 09:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0