Måndagen den 8 november

Klockan har nu passerat tio här på kvällen, och jag känner mig trött så det är väl kanske dags att sova. Skönt att jag känner mig trött. Det hör ju inte till vardagen när det kommer till helgerna.

 

Morgonen började på bästa tänkbara sätt, nämligen med en simtur på gymmet. Det var lika skönt som förra gången. Jag och Emilia plaskade runt där i bassängen. Eller plaska är nog fel verb, vi simmade ju faktiskt. Apropå simma, jag måste skaffa mig ett par egna simglasögon. Hittills har jag lånat av familjen, men de är inte så fräscha. De har någon äcklig hinna på insidan av glaset, så det skulle kännas bättre om jag fixade ett par egna. Det kanske jag ska handla tills nästa gång.

 

Fridfullt

 

Emilia lämnade mig sedan i bassängen, för hon skulle åka hem och skypa med en kompis. Jag fortsatte då med mina sista längder innan det blev dusch och sådant för mig med.

 

Bär jag kom hem blev det lite käk och till att sätta mig vid datorn. Emilia skrev då till mig och undrade om jag ville ha hennes sällskap, och självklart ville jag det. Hennes skypedejt hade bangat. Haha! Jag och Emilia gjorde inte så mycket. Vi satt inne i mina värdföräldrars sovrum (det är nämligen den bästa platsen i huset för att få internetet att fungera) och tittade på tv och jag satt vi datorn.

 

Jag har haft världens bästa datordag idag. Först skypade jag med min kära Elin. Åhh, den tjejen säger jag bara. Du är underbar och jävligt modig. Hon har nämligen gått och blivit hemmafru. Haha! Förlåt Elin, jag var bara tvungen att skriva så. Hon har flyttat ihop med sin käraste Tobbe, och han fick också vara med på skype.

 

Efter att jag hade pratat med Elin och Tobbe, var det dags för nästa skypedejt – Stas! Du är underbar! Vi snackade nog i lite mer än en och en halv timma tror jag, men det kändes verkligen inte som det. Tiden bara sprang förbi, helt plötsligt var det dags för mig att stänga av datorn och förbereda mig för sonens hemkomst. På måndagar slutar han en timma tidigare.

 

Tjejer ni gör mig lycklig!


Eftermiddagen bestod att stötta sonen med läxor, men han klarade det mesta själv så jag kunde läsa lite bok och skriva brev. Jag tog mig även en tur till dotterns skola för att plocka upp henne. När jag kom dit så var hon inte där. Jag satt och väntade i bilen i 20 minuter innan jag åkte in på skolans område för att leta efter henne. Jag såg henne inte, och hade faktiskt tänkt åka hem, när jag sedan ser henne komma tillsammans med en kompis och hennes pojkvän.

 

Min värdmamma kom hem förhållandevis tidigt idag, så då tog hon över med läxhjälpen lite senare då det var dags för sonen att skriva bokrapport. Jag hoppade tillbaka till min läs- och skrivvärld. Jag fixade även en sallad till middagen. Precis som hemma. Hemma var det oftast jag som fixade salladen. Jag skulle nog påstå att det är min specialitet.

 

 

Efter vi hade ätit och röjt upp lite i köket gick jag ut till mig med min kopp te. Sedan dess har jag svarat på lite mail. Jag hann nästan med alla, men inte riktigt alla. Jag får ta tag i resten imorgon.

 

Jag tänkte faktiskt lägga på en ansiktsmask nu. Lite måndagslyx så där bara. Inte så tokigt va? Det blir även lite tandborstning innan det är dags för mig att sova. Jag ska få mig en bra natts sömn innan det blir gymmet imorgon bitti med Emilia. Natti Natti

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0