Nervig…

Ja, jag börjar allt bli lite smånervös för söndag. Då ska jag uppfylla en skitball dröm jag har. Jag har alltid velat göra det, men aldrig riktigt vågat. Jag trodde heller inte att jag skulle våga, men nu finns det ingen återvändo. Allt är bokat, så nu är det bara för mig att ge mig faan på det! Jag klarar detta! Det finns några av mina trogna läsare som vet vad det är, men de är inte många, och det är även så jag vill ha. Ju färre om vet, desto bättre. Jag lovar att ni får reda på det på söndag så fort jag kommer hem ifrån det. Det är i alla fall jag, Kristine, Carro och Emilia som ska göra det. Vad återstår att se…

 

Hmm...


Jag sov jättegott i natt, vilket var hur skönt som helst! Somnade lite innan tolv, och fick mig ungefär åtta timmars sömn. Det gillas! Känns som att jag sakta men säkert börjar komma in i sovandet nu. Det behövs kan jag säga, för allvarligt talat, jag hade nog gått in i väggen snart om det inte hade börjat rätta till sig. Nu är jag tillbaka på banan igen, så ingen idé att oroa sig.

 

Morgonen börjades med ett pass på gymmet tillsammans med Emilia. Idag var det dags för att testa Martinssons första pass. Han har gett mig tre olika, så jag har till te olika pass per vecka. Jag ska testa dem i en till två månader och se vad jag tycker och om jag märker någon skillnad. Det ska bli spännande att se. Funderar på att köra dem fram tills nyår, innan det är dags för lite byta av övningar och så. Träningen gick jättebra. Jag måste medge att jag inte känner mig riktigt hemma på gymmet bland alla män som håller på och lyfter tungt ”skrot”, och mitt i allt kommer lilla jag in med mina små vikter och kör mitt pass. Haha! Det måste nog se lite skoj ut. Idag stod jag jämte en man som körde samma övning som mig (lyfta en skivstång upp mot hakan), han hade däremot lite mer vikt än mig, med betoning på LITE

 

Jag och Emilia har ju tänkt att vi ska hitta oss var sin snygging på gymmet, men det har varit lite ont om dem. Tyvärr… Idag vände dock det, och både jag och Emilia såg ögongodis. Det ni! Helt plötsligt lockar gymmet lite mer… Haha!

 

 

Efter att vi hade gymmat och duschat, drog vi till Whole Foods (matbutik) som ligger precis jämte, för lite frukost. Med lite käk i magen drog vi oss mot Long Beach för att lämna lite pengar till Carro. När vi kommer dit, och ska lämna pengarna, svarar hon inte i telefon och vi vågade inte plinga på om det skulle vara så att något av barnen sov. När vi är på väg därifrån kommer Carros värdpappa hem så vi lämnar det till honom istället, och så drar vi ner till 2nd Street för att spendera lite tid. Jag får mitt te, och Emilia sin frozen yogurt. Sedan visar det sig att Carro VAR hemma, så vi svängde upp dit en sväng innan vi åkte hem igen. Hennes ena värdbarn är en bebis, hur söt som helst! Jag vill också ha en bebis! Det hade vart så mysig att haft en på dagarna. Lite sällskap liksom.

 

Vi drog sedan hem, och delade på oss. Emilia drog mot hennes barns skola för att plocka upp dem, och jag drog mig hem för lite lunch och datorchill, men då blev det inte. Dottern ringer mig när jag håller på och äter och undrar om jag kunde komma och hämta henne ifrån skolan. Hon ville till ishallen och träna lite på egen hand. Jag kör dit och hämtar henne, vi stannar vid huset så att hon kan få med sig sina saker hon behöver, och sedan kör vi iväg till ishallen. Under tiden hon tränar sitter jag invirad i två filtar och läser min bok (Stas det är fortfarande Eclipse som gäller).

 

Efter lite drygt en timma drar vi hem igen. Vi plockar upp sonen och lite pengar, och kör sedan vidare mot Panda Express för att köpa hem lite mat. Det var den dagen i månaden då han får extrapoäng om han köper mat därifrån. Vi åkte hem och käkade, och sedan kom värdmamman hem. Sedan dess har jag inte gjort så mycket. Skrivit ett kort, och fixat lite med tvätt, men inte så värst mycket. Jag har dessutom kollat på Kenza & Tyra Show där Kenza uppfyllde en av hennes drömmar, nämligen att hoppa fallskärm. Det har varit min dröm i hur många som helst. Jag har alltid sagt att jag vill göra det en vacker dag, och så ska det även blir. Fatta grejen bara att slänga sig rakt ut i luften, några kilometer och sedan bara falla – SKITCOOLT!

 

 

Nu ska jag snart dra mig mot sängen och min skönhetssömn. Det är ju onsdag imorgon så då ska jag upp tidigt och köra dottern till hennes morgonträning. För mig vankas det för ett Turbo Kickpass på gymmet, skitskoj! Hallelujah!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Jag vet, vad du vet, vilket inte alla andra vet. DC

2010-11-10 @ 17:44:33
Postat av: Amanda

Glöm inte att idag ska du bada också :D vill gärna ha kort ;)

2010-11-10 @ 22:18:06
URL: http://amandalinusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0