Som en liten fisk i vattnet (torsdag)

Haha! Kanske lite underlig rubrik, men förklaringen kommer snart.

 

Jag vaknade dundertrött trots att jag hade sovit mer än jag brukar göra, men det är nog min sömnbrist som börjar kännas nu. Jag körde dottern till ishallen och valde även idag att sova kvar i bilen. Hur skönt som helst! För er som inte testat det så kan jag säga er att det är väldigt bekvämt och skönt att sova i bilen. Jag har alltid haft problem med att somna om när jag väl har vaknat. Speciellt när jag har varit uppe ett tag och gjort något. Nu kär jag ju bil emellanåt, men jag lyckas somna så gott så i bilen en stund senare.

 

Vi åkte sedan hem och jag slängde i mig lite frukost och sedan bar det av till barnens skolor för två avsläpp. Jag drog sedan direkt till gymmet för att möta upp Emilia där. På vårt gym finns det även en pool. Jag vet inte hur lång den är, inte 25 meter i alla fall, men den diger hur fint som helst. Vi hade bestämt oss för att simma. När jag var yngre brukade vi i vår familj dra till simhallen på lördagsmornar för lite simning. En liten mysig familjeaktivitet. Sedan dess har det varit väldigt fatigt med simning, men jag har alltid tyckt om det. I vattnet tycker jag att det känns som att man är i en helt annan värld. Jag är inte riktigt medveten om vad som händer runt omkring mig, utan det är bara jag och vattnet.

 

 

Vi simmade för lite drygt en timma. Hur skönt som helst, eller vad säger du mormor? Jag tänkte på dig hela tiden. Du brukar ju gå och morgonsimma hemma i Ulricehamn. Jag förstår verkligen varför du gör det. Det är så avslappnande och gör att man får en väldigt skön start på morgonen. Det blev bröstsim, crawl och ryggsim och även några längder då man bara kör med benen. Detta var absolut inte sista gången, utan detta är bara början. Det låter lovande va? Jag måste bara säga det att jag har blivit riktigt sugen på att utföra ett triathlonlopp. Det innebär att jag måste börja träna mer simning och cykling. Det kanske är en knäpp dröm, men jag vill verkligen utföra ett sådant lopp. Jag tycker att det vore skitballt!

 

Jag och Emilia fixade i ordning oss och drog sedan till Starbucks för en lite tidig lunch. Sedan bar det av hem för oss båda. Emilia skulle tvätta och jag hade lite småsaker jag behövde ta tag i. Jag skulle till exempel köpa förpackningar som man kan skicka på posten, så det gjorde jag direkt när jag kom hem. Efter det var det egentligen dags för mig att städa, men även idag tog det emot. Precis som igår hamnade jag vid datorn först, och snackade med lite folk. Jag var däremot tillräckligt duktig idag för att ta tag i städningen. Jag gjorde inte allt idag, utan har kvar handfatet, toan och bänken att rengöra, men då har jag ju ett litet projekt tills imorgon. Underbart…

 

Tills det att barnen kom hem, spenderade jag mestadels tiden vid datorn. Jag lyckades ”vira” Martinsson runt fingret till att sätta ihop ett styrkeövningspass för mig. Han funderar på att läsa till hälsocoach så då såg jag detta som ett alldeles utmärkt tillfälle för honom att öva lite. Inte för att jag vet riktigt om det ingår i det yrket, men det har ju med hälsa att göra. Jag snackade också väldigt mycket med min älskling Barret och Borås-Amanda. Jag har inte snackat så mycket med Amanda innan jag åkte hit till USA, men nu är det ganska ofta. Hon ska nämligen också åka som au pair. Herregud, vad jag hoppas på att hon hamnar i ”närheten av mig! Det är både min och hennes dröm. Haha! Störtskön brud! Jag hann även med att sätta upp lite kokböcker på hyllan innan barnen kom hem.

 

 

Sedan var det dags för mig att återgå till arbetet. Det blev läxor och prat. Idag kände jag mig faktiskt till väldigt stor hjälp med läxorna. I matten håller sonen på med att omvandla kilometer till meter, gram till milligram och så vidare. I USA har de ju inte samma system som vi har när det kommer till distans, vikt eller volym, så detta är något helt annat för dem. Jag tycker att det är bra att de övar på det med, eftersom nästintill resten av världen har det andra sättet. Det kanske inte riktigt är sant, jag har ingen aning, men så känns det som i alla fall.

 

Kvällen var väldigt dryg! Tröttheten bara knockade mig! Jag var så trött att jag höll på att börja lipa. Det gjorde ju inte saken bättre att det var galet varmt inne i huset, och vi har ingen aircondition så det gick ju inte direkt att göra så mycket åt saken. Till slut kom föräldrarna hem och efter ett tag blev det även middag.

 

Nu sitter jag här, trött som bara den, och ska nog snart gå och lägga mig. Det vankas för ett gympass med Emilia imorgon bitti, så det vore ju bra att ladda med en redig omgång sömn. Däremot vill jag prata med Björnligan innan jag kryper kojs, för det var ett tag sedan känns det som. Dessutom kallar Kenza och Tyra Show på mig. Aja, jag tar kvällen lite som den kommer. Nu blir det till att borsta tänderna. Underbart att det är fredag för er NU och för mig imorgon. Visst har denna vecka gått grymt fort? Precis som alla andra veckor…

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0