Söndag

Det var länge sedan jag hade söndagsmys med trevligt sällskap, så det var verkligen på tiden nu igår.

 

Dagen börjades med Luciaövning och det var jag som skulle vara chaufför. Första anhalt var Emilias hus, sedan Carolines hus och sista anhalt var en bensinmack för att plocka upp Rebecka med. Sedan var vi redo för att köra mot Santa Monica till Marits hus för lite julsjungning.

 

Rebecka på Luciaövningen


Det gick nog bra skulle jag väl påstå. Lina och Marit, de två som håller i det, vet vad de pratar om när det kommer till musik och sång. De är väldigt duktiga, så jag känner mig trygg med dem i deras hjälp. De är också väldigt tuffa.  Som vanligt fick vi oss också väldigt gott fika, gottgottigottgott!

 

Vi åkte sedan tillbaka till Palos Verdes för att hämta upp pizzaingredienserna som fanns så vackert i mitt kylskåp, för att därefter åka ner till Redondo Beach för att plocka upp Kristine. Hon höll på att mata sitt ena värdbarn, bebisen, så vi slog oss ner och väntade lite. Jag sa till Rebecka att det hade vart riktigt mysigt med Ulricehamn och Borås just nu. Hon höll med, speciellt om blåbärspajen på Tant Grön (ett kafé). Mmm…

 

Efter ett tag kom vi äntligen iväg till Long Beach. Vi skulle ju baka pizza hos Carro. Vi stannade först vid en matbutik och handlade det sista och släppte även av Rebecka. För övrigt så har jag nog hittat mig en partner för att gå och se Jackass 3D, Rebecka. Det är inte direkt någon av de andra brudarna som är sugna på att se den, och jag som måste se den, så där klickar vi inte riktigt. Haha!

 

Pizzabakningen hos Carro var riktigt mysig och god med så klart. Vi gjorde oss var sin pizza, och allas var olika. På min var det tomatsås, tomat, mozarella och oregano. Den var först rund och fin, men sedan visade det sig att plåten inte fick plats i ugnen så jag fick skära söner den till fyra delar och lägga upp den på en annan plåt. Det funkade det med.

 

Jag brottades med att få upp tomatsåsburken. Till slut så...


Vi klädde på oss, och hade filtar och satt ute och åt. Vi trotsade ”kylan”. Dessutom hade vi värmen på. Det var hur mysigt som helst! En tjejkväll som avslutades med att vi smed planer för söndag. Vissa av er vet redan, men jag uppskattar om ni inte säger det till ”alla” utan håller det lite för er själva. Tack!

 

 

 

I'll see tou soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0