Tillbaka till verkligheten

Det är lite småkul hur dagarna ser så annorlunda ut beroende på vilken dag det är. Vardagarna skiftar väldigt mycket ifrån helgerna. Ena dagen vandrade jag och hoppade bungy jump, nästa dag var jag hemma i huset och jobbade. Snacka om två helt olika världar.

 

Stolta brudar


Gårdagens morgon började lite jobbigt. Precis innan jag vaknade upp drömde jag lite jobbigt. I drömmen befann jag mig hemma i Ulricehamn några dagar innan jag skulle åka till USA. Jag skulle ta farväl av en person, men klarade knappt inte det. Jag bara grät och grät. I drömmen var du Stas där för att trösta mig, och tur var det. Du försökte lugna mig med att säga att vi skulle träffas varje minut som återstod innan jag skulle åka. Det var ändå inte tillräckligt för mig. När jag sedan vaknade hade jag lite smått panik. Bästa sättet för mig för att inte gräva ner mig i mina tankar är att ge mig ut på en tur. Det fick bli en powerwalk med härlig musik i öronen. Benen kändes väldigt pigga, så det slutade med att jag sprang istället för att powerwalka. Hur skönt som helst! Jag återvände sedan till huset med ett lättare huvud, redo för lite stretchning, dusch och småärenden åt familjen.

 

Resterande delen av dagen bestod av ett pass på gymmet som gick riktigt bra. Åkte hem för lite stretchning och sedan kom sonen hem. Jag passade på att skriva brev medan sonen gjorde läxorna. Jag började sedan lite smått med maten, och min värdmamma kom även hem kort därefter. Vi skulle äta en kött- och potatisgryta som skulle stå och puttra väldigt länge så jag gick ut till mig för att slappa vid datorn. Efter kanske en och en halv timma knackar dottern på min dörr med lite mat. Alla åt tydligen när de kände för det, så hon var gullig nog att ta med sig lite till mig. Jag visade henne stolt min bungy jumpingfilm och hon blev nog lite imponerad tror jag. Kvällen bestod sedan av ytterligare lite dator och även skype med la familia innan jag somnade så gott på kudden min.

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0