Tisdag

När klockan ringde i morses var jag väldigt trött och ganska pigg på samma gång. Om det nu är möjligt… Jag hade satt telefonen på alarm för att jag skulle hinna med en springtur innan jag skulle möta upp Emilia. Mina nya springtgihts fick även vigas in, och de får toppbetyg. Jag älskar när man börjar springa och man känner sig skittrött i benen, man tror att detta komma ju aldrig funka, men sedan efter ett tag börjar de kännas lättare och det känns nästan som att man springer på moln. Haha! Som ni kanske förstår var min springtur väldigt skön. Längtar tills nästa.

 

Jag kom tillbaka svettig och go. Stretchade samtidigt som jag skypade en snabbis med Hannah! Tråkigt att vi inte kunde prata så länge, men både hon och jag skulle bort, så det var inte så mycket vi kunde göra åt saken mer än acceptera läget. Jag hoppade in i duschen och körde mot Emilia. Mitt uppdrag för idag var att köpa en födelsedagspresent till min värdmamma, eftersom hon fyller år imorgon (onsdag), och åka till stället där dottern slipar sina skridskor.

 

 

Jag och Emilia åkte till Barnes & Nobel, en jättestor bokhandel som har det mesta. Jag och Emilia fastnade väldigt länge på en speciell avdelning. Det får nog bli ett litet köp där i framtiden. Haha! Min värdmamma är vegetarian, fast hon äter fisk, så jag köpte en vegetarisk kokbok. När jag köper kokböcker, inte för att det hör till vardagen, köper jag utefter bilderna. Är det fina bilder blir man ju inspirerad till att laga mat, och det är ju det som är själva syftet med kokboken. Easy Vegetarian hette denna kokbok och den hade skitfina och fräscha bilder. Ett kap i mitt tycke.

 

Vi drog sedan vidare till en ny au pair här i området. Lena heter hon är och är ifrån Danmark. Herregud, vilket hus hon bor i! Shit, säger jag bara! De hade ett litet biorum. Där hoppas jag på många filmkvällar i framtiden. Lena var hur söt som helst! Hon är med i samma au pairgrupp som mig, Emilia och Carro och hon kommer bli en frisk fläkt i vår lilla grupp.

 

Sedan var det till att åka hem igen i hopp om lite dötid vid datorn innan barnen kom hem. Haha, det trodde jag det. Dottern ringde efter ett tag och ville ha skjuts hem ifrån skolan för att kunna komma iväg till ishallen och tärna lite. Sagt och gjort, drog vi till ishallen och jag tittade igenom collegekatalogen vilka kurser som är aktuella för mig. Tror nog att jag snart kan komma fram till något.

 

När vi kom hem, gick jag runt och smypysslade lite. En stund senare kom pappan hem med mat ifrån Rubio’s (mexikanskt) och vi hade lite födelsedagsfirande för min värdmamma idag istället för imorgon. Hon blev jätteglad för min present, och tackade för den väldigt många gånger. Det är alltid lika skoj att ge bort något som uppskattas väldigt mycket.

 

Detta paket hade jag velat ha HÄR och NU!


Nu är klockan snart tio här hos mig, och jag ska bege mig till badrummet för att göra mig i ordning för kvällen. Jag ska upp tidigt imorgon och köra dottern till ishallen. Mysigt med lite sovning i bilen igen. Haha! Sedan bär det av till mitt favoritpass på gymmet; Turbo Kick! Härligt!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: barret

Fin bild! hahahaha

2010-11-17 @ 16:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0