Tomt…

Ja du Nana lilla, du visste nog innerst inne vad som väntade efter att ha sett Dear John, en tomhet. Ändå väljer du att titta på den. Det går ju inte att motstå, den är ju så himla underbar. Dear John är full av kärlek och massor med andra känslor, så det vore nästan konstigt om det inte skulle väcka lite egna känslor till liv. Just nu känner jag mig tom, tom på kärlek ifrån mina nära och kära. Jag vet att ni alltid är med mig, och att jag hör ifrån er alla ganska ofta, men det räcker ändå inte riktigt till. Det är det där lilla extra som saknas. Själva närheten av att ha er här hos mig. När kommer ni hit och botar mig…? (Haha!)

 

Jag kanske inte bara behöver bota min tomhet...


Jag berättade i ett tidigare inlägg att jag såg fram emot att få spendera den sista tiden vid datorn, innan barnen kommer hem ifrån skolan. Självklart ringer dottern och frågar om jag kan hämta henne, och sedan skjutsa henne till ishallen för lite istid. Det var bara att lämna min kära vän, Mr. Dator, och köra till skolan, hämta upp henne, köra hem och sedan släppa av henne vid ishallen. När jag kom tillbaka hem en stund senare, hade sonen kommit hem och han spelade tv-spel så jag passade på att sitta lite till vid datorn innan jag fixade lite käk till honom. Sedan var det bara att sätta sig i bilen igen och köra nästa barn, sonen, till ishallen för hockeyträning.

 

Nu är klockan snart åtta och då är det Top Model som gäller. Det gillar vi! Morgondagen ser jag inte fram emot så jättemycket. Jag har en fullt duglig förklaring; jag ska städa. Wiiihoooo…! Verkligen skitskoj! Det enda jag ser fram emot imorgon är min träning. Det blir ett nytt styrkepass på gymmet.

 

De senaste nätterna har jag drömt om något som har koppling till Ulricehamn och mitt liv hemma i Sverige. I natt var det likadant. Jag vet inte vad jag drömde, men när jag vaknade visste jag att det hade något med livet HEMMA att göra. Vissa kanske skulle tycka att det var lite småmysigt att drömma om allt där hemma, men jag hatar verkligen det! Jag vaknar alltid med en tomhet, och så vill jag inte ha det. Jag hoppas därför att jag drömmer något annat. Kanske att jag vann på Triss. Fast i och för sig skulle jag då bli besviken när jag vaknar, så det kanske inte var så bra idé ändå. Aja, det återstår väl att se. Nu – Top Model. God afton!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Hej Nana På 70-talet fanns det en discodrottning, tror hon hette Donna Summer, hon hade en hitlåt med titeln Upside down, kanske så det är för dig. För varje gång det känns konstigt och du har kommit upp ur skiten innebär det att att du inte upplever det lika djävligt nästa gång. DEt som inte dödar härdar. DC

2010-11-19 @ 08:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0