Ååå fredag, ååå fredag!

Herregud vad fort den här veckan har gått! Nu är det helt plötsligt fredag. Nyss kändes det som att det var måndag. Det är verkligen sant, det som alla au pairer säger, tiden går bara fortare och fortare. Jag tycker att det är lite läskigt.

 

Jag tog ju en halv sömntablett igår innan jag somnade, och jag sov som en stock denna gång med. Jag somnade nog strax efter tio igår kväll…! Ja, jag är lika chockad att jag lyckades somna så tidigt. Det har inte hänt på evigheter. Det berodde nog på att jag var riktigt trött igår, och sedan så tror jag också att sömntabletten hjälpte till lite. När alarmet gick på vid 3.50 (för jag skulle ju köra dottern till träningen) var jag hur trött som helst! Ingen chans att jag skulle orka träna under tiden hon tränade, så jag tog med en kudde och en filt och sov i bilen istället. Riktigt skönt! Däremot gjorde det nog mig inte direkt piggare, för jag hade nog kunnat sova några till timmar när dottern var färdigåkt och det var dags för oss att åka hem igen.

 

 

Väl hemma slängde jag i mig lite frukost och så körde jag henne till skolan. När jag sedan kom tillbaka gav jag mig ut på en powerwalk. Det hade inte hunnit blivit så varmt då heller, klockan var ju i och för sig strax efter åtta på morgonen så det var ju kanske inte så konstigt, så det var riktigt skönt! När jag sedan kom hem igen var det bara till att hoppa in i duschen, fixa i ordning sig och därefter styra bilen mot Emilias hus.

 

Jag och Emilia kommer nog aldrig tröttna på vår svenska stolthet IKEA. Även idag blev det ett besök där. IKEA är den bästa affären, om man nu kan kalla den för affär, här i USA. Snacka om att vara patriotisk. Visst, man ska ta seden dit man kommer, och det gör man ju, men IKEA är ju ändå ett måste. Det stället kommer jag aldrig släppa, så det så! Jag kom hem med en söt liten toaborste. Mysigt va? Den som jag hade innan var så dammig, så jag ville inte använda den. Därför kommer min nya, coola, svarta toaborste för 99 cent bli perfekt. Även om jag hatar att städa toaletter, så måste man ju tyvärr göra det.

 

 

Förhoppningsvis kommer jag bli den lyckliga vinnaren av detta presentkort på 50$ på IKEA. Man behövde bara fylla i en lapp med namn, zip code (postnummer) och sin mailadress. Troget fan av IKEA fyllde jag självklart i lappen och postade den i lådan. De drar en vinnare varje månad. Jag håller tummarna på att det är mitt namn de drar nästa gång.


Vi var inte bara på IKEA, utan vi tog även en sväng till Target (typ som Ö&B), där dem har allt. Där inne hade de dessutom Starbucks, och jag var i stort behov av en te, så självklart var jag ju tvungen att köpa en. Killen i kassan var ingen trevlig prick. Jag vet inte om jag har blivit butiksskadad sedan jag jobbade på Team Sportia, men om man ser att det står en kund i kassan, avslutar man det man håller på med så fort som möjligt och hjälper kunden. Detta gjorde inte han, utan han var hur seg som helst, och sket i mig nästan bokstavligt talat. Jag hade ingen lust att köpa av honom, men jag ville ju verkligen ha mitt te. Vi började dagen med en smoothie på Jamba Juice. Lika gott som vanligt! Beroende? Ja, det är nog snudd på det. Haha!

 

Fredag är också den dagen då jag får min lön. För er som inte lagt märke till det, så får amerikanarna lön varje vecka istället för en gång per månad. Detta gäller ju självklart också oss au pairer, så jag ska ta mig till banken lite senare och lösa in checken.

 

Idag kommer jag knappt behöva jobba något överhuvudtaget. När sonen kommer hem ska han spela tv-spel, så inga läxor idag inte. Skönt! Både för honom och mig. Dottern ska iväg på någon Halloweensak. Jag vet inte vad det är, men någon tillställning där man blir skitskraj! Sammanfattningsvis, mycket lite jobb!

 

Ikväll vankas det för fredagsmys. Hemma i Sverige hade det inneburit tacos och IDOL, men riktigt så fint kan jag tyvärr inte ha det. Jag skrev ju tidigare om att man ska ta seden dit man kommer, så min fredag kommer bestå av Chronic Tacos och IDOL hemma hos Emilia lite senare. I och för sig så är väl det ganska likt fredagsmyset hemma, men inte riktigt samma sak. En amerikansk variant på det hela. Skoj blir det i alla fall! Jag har sagt till Emilia och Kristine att vi måste käka på Chronic Tacos en gång i veckan. Då undrar ni kanske varför. Jo, för det första så är det väldigt billigt. För det andra så är det ett coolt ställe (det är vad jag tycker i alla fall). För det tredje så gillar jag personalen, de har en skön stil! För det fjärde så är det sjuuukt gott! Jag ser helt enkelt ingen anledning till att INTE äta där en gång i veckan.

 

 

Nu är klockan strax innan tre på eftermiddagen är hos mig, och snart slår klockan tolv på natten hos er. Detta innebär att IDOL redan har sänts, och det är någon som har åkt ut. Jag ska inte kolla upp vem. Det sparar jag på tills ikväll. Nu ska jag fixa lite lunch till mig själv. Sov så sött!

 

Ps. Jag måste bara säga att jag drömde världens sjukaste dröm i natt! När jag vaknade skrattade jag på samma gång som jag blev lite besviken. Haha! Jag tänker vara hemlighetsfull och inte säga något mer. Sorry…

 

Jag glömde säga en till sak. Innan när jag kom hem ifrån dagens utflykt kollade jag som vanligt igenom posten för att se om det kanske fanns något till mig. Det gjorde det! Jag hade fått ett brev ifrån farmor. Gud så glad jag blir! Tack farmor!

 

 

I'll see you soon then

 


Kommentarer
Postat av: Bengt

Det blev tacos och Idol ikväll nu är klockan 00.46 och jag skall lägga mig. Det är en bra uppplaga av årets Idoldeltagare. Jag förstår att du kände dig hemma i Ikea sängen. t.o.m. samma sängkläder som du har själv.

DC

2010-10-09 @ 00:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0