Ännu en kväll…

Ja, nu ligger jag här på sängen med min dator och väntar på att få prata med någon. Visst kommer det de stunder då man känner att man skulle behöva prata med någon om vad som helst. Bara prata av sig lite. Just nu är det en sådan stund för mig. Jag hade tänkt att pappa kanske skulle ha möjlighet att prata med mig, men han är nog upptagen på jobbet med sina patienter. Jag får väl istället se till att skriva av mig lite.

 

 

Hmm, kanske ska börja med en liten genomgång av eftermiddagen och kvällen. När barnen kom hem ifrån skolan hände det inte så mycket. Sonen hade bara sin matteläxa att göra, och den fixade han helt själv. Dottern gjorde lite vad hon kände för, vilket innebär datorn. Haha! Jag känner igen mig lite där… Just sayin’. Under tiden sonen gjorde sin läxa, fixade jag sallad till middagen. Middagen bestod av pizza, men inte någon sådan här fet och flötig typisk amerikansk pizza, utan en lite mer hälsosam, kryddig, kycklingpizza. Den var faktiskt ganska så god. Tro det eller ej, men Nana tyckte faktiskt att köpepizzan var helt okej. Efter att vi hade ätit, diskade jag undan och sedan åkte jag och sonen mot ishallen. Jag tror att det var några typer av tester eller övningar som han skulle göra som gjorde att han behövde vara där lite tidigare.

 

Jag åkte därifrån strax efter halvsex och min jobbdag var där med över. Hela bilresan hem, vilket tar ungefär 30 min, satt jag och hoppades på att dottern kanske ville hänga med mig till Cold Stone, det superdupergoda glasstället. Där har de riktig glass, inte någon frozen yoghurt där inte. Det först jag säger till henne när jag kommer hem, är om hon vill hänga på, och visst ville hon det. Som vanligt, vanligt och vanligt kanske jag inte ska säga för jag har ju inte varit på Cold Stone så många gånger än, men jag tog Chocolate Devotion. Det är chokladglass där de ”bakar in” browniebitar, fudge och chokladsås. Låter inte det himmelskt gott? För att sätta pricken över i:et tog jag med mig datorn in i huset samt Sex And The Cityboxen så att jag kunde och sitta och kolla på några avsnitt. Klockan slog sedan åtta, och då var det dags för Top Model. När det var slut gick jag ut till mig, satte på ytterligare några avsnitt och nu bloggar jag. Det var min kväll det.

 

 

Nej, nu har jag tjatat klart. Pappa har fortfarande inte loggat in på facebook, så det blir nog till att sätta på lite fler avsnitt ifrån min favoritserie och sedan sova i några timmar innan klockan ringer för uppstigning. Ha en bra dag!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Hej Nana. Jag var inne vid 07.15 i morse men då fick jag ingen kontakt med dig. Har varit en intensiv dag, skall nu gå hem från jobbet strax. Vi kan prata när du vill nu.

DC

2010-10-14 @ 17:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0