BLÖTT!!!

Det är helt galet vad det har regnat här idag! Helt sanslöst! För att beskriva hur mycket det har regnat här idag, tänk bara på när det öser ner hemma i Sverige. Ja, ungefär så. Dessutom har det varit så som det är hemma, att ena stunden öser det ner, sedan lugnar det ner sig en liten stund, för att därefter återgå till ”öset” igen. Dessutom har det blixtrat och mullrat som bara den idag. Riktigt burrigt höstväder med andra ord! Jag tror faktiskt att jag vaknade en gång i natt av en redig smäll. ”Sicken jädra smäll!” som Harry i Jönsonligan skulle sagt.

 

I natt sov jag verkligen hur skönt som helst! Jag somnade någon gång efter tolv, kanske halv ett, och sov fram tills tio på morgonen. Underbart! Det var verkligen vad jag behövde. Regnet hade inte riktigt kommit igång vid den här tidpunkten, utan det bara duggade lite. Jag gick in till huset för att fixa mig lite frukost, och där höll de två mexikanerna på att städa. Vanligtvis när jag kommer in dit, mitt uppe i deras arbete, brukar det bara vara så att vi hälsar på varandra, men idag frågade en av dem ”Har du sovit fram tills nu?”. Antingen tyckte hon väl att det var väldigt sent, eftersom klockan var tio, eller så var det för att jag såg så trött ut. Jag tror mer på den senare teorin, för jag såg verkligen morgontrött ut! Ni vet, så söt och vacker som man ser ut när man precis har vaknat… Haha!

 

Vacker? Nja...


Jag tog med mig frukosten ut till mig, och loggade in på facebook. Som vanligt, en väldigt trevlig vaan måste jag bara tillägga, började jag chatta med lite goa svenskar. Jag hade tänkt ge mig ut på en löptur, men hade inte alls lust med det! Vädret började dessutom gå mot finfint regn och finfint muller. Efter lite peptalk ifrån Barrets sida, hon tyckte för övrigt att jag hade fått väldigt långt hår, stoppade jag in musik i öronen och gav mig ut på en lång och härlig spring-/powerwalktur. Jag vet inte om man ska säga att vädrets makter var med mig eller inte, men de visade i alla fall vilka makter de har. Emellanåt öste regnet bara ner, hur mycket som helst! När vädret är så hör, tycker jag att det kan vara ganska svårt att faktiskt komma ut, men när jag väl kommer ut älskar jag det! Det är så skönt med regnet som kyler ner en i ansiktet. På något vis blir det inte lika jobbigt då.

 

Så här "messed up" ser håret ut efter 1h och 50 minuter ute i regnet!


En timma och femtio minuter senare återvänder jag hem, helt genomblöt och lite halvfrusen, men åhh vad skönt det var! Jag slängde på ett Sex And The Cityavsnitt samtidigt som jag stretchade, och sedan hoppade jag in i duschen. Jag tinades upp, tog på mig lite kläder, satte mig i bilen och körde mot Blockbuster för att lämna tillbaka The Girl With The Dragon Tatoo (Män Som Hatar Kvinnor). Tog även en sväng in på matbutiken för att fixa lite småsaker. Återvände hem lagom i tid för att barnen skulle komma hem och för att fixa lite lunch.

 

Eftermiddagen och kvällen har bestått av att läsa tidning och fixa en sak (vad kan jag absolut INTE avslöja) samtidigt som sonen gjorde sina läxor. De senaste två gångerna när jag har köpt tidning, har det blivit en som heter Women’s Health. Precis som namnet på den, så är det en hälsotidning, men de tar upp så mycket mer. Den är kanon! Jag älskar den! Dottern älskar den! Inte visste jag att en hälsotidning kunde vara så rolig och intressant. Haha! Jag har även fixat middag idag, med lite stöd ifrån dottern. Det blev ”kycklingtacos”. Faktiskt riktigt gott, men absolut inte som svensk hederlig tacos.

 

 

Nu är klockan åtta och då börjar Top Model. Självklart åker tv:n på då! Jag ska försöka sova så tidigt som möjligt idag, för imorgon ska jag köra dottern till ishallen på morgonen, så då står alarmet på 03.50 och jag vill verkligen träna då, vilket innebär att jag måste sova bra för att orka med ett morgonpass. Imorgon, onsdag, är allt som vanligt, förutom att jag ska skjutsa värdpappan till flygplatsen för han ska till Italien och jobba i tio dagar. Det hör verkligen inte till någon av mina arbetsuppgifter, utan mitt jobb går ut på allt som har med barnen att göra. Däremot känns det lite ”fisigt” att säga nej, bara för att man inte känner för det. Jag lever ju i en familj, och i en familj hjälps man ju åt. Det är i alla fall vad vi har gjort i Björnligan, och det tänkte jag fortsätta med här i USA.

 

Nej, nu är klockan redan några minuter över åtta! Det innebär att jag har missat några minuter av Top Model! PANIK! Ciao

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Malle

Tacos hemma hos mig innan ännu en galen kväll i Borås ;)

2010-10-20 @ 17:32:40
Postat av: Troyenya

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2011-05-24 @ 21:19:42
URL: http://troyenya.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0