Dagen som denna

Ibland kan man inte sätta fingret på vad man känner. Precis som i mitt förra inlägg, där jag skrev som tankar, så har jag mängder med känslor inom mig. Just nu känner jag mig ledsen, men ni behöver inte vara oroliga. Den här gången beror det på ett Sex And The Cityavsnitt. Det är ju helknas att den serien påverkar mig så pass mycket som den gör. I avsnittet som jag nyss såg, var det två personer som gick skilda vägar. Två personer som älskar varandra mer än något på jorden, men på grund av att de strävar mot olika saker i livet kunde de inte vara tillsammans längre. Hur tråkigt är inte det? Dundertråkigt! Jag hoppas att nästa avsnitt är något lite mer lättsamt, så att jag kan gå och lägga mig med en glad känsla i kroppen.

 

 

På eftermiddagen har jag för ovanlighetens skull hjälpt sonen med läxor. Till skillnad från flera av andra dagar, då jag bara sitter med honom som ett stöd, så hjälpte jag faktiskt honom ganska mycket idag. Ämnet var matematik, och jag kände mig faktiskt som en tillgång. Jag förklarade och fick honom att förstå saker som gjord att han kunde fullfölja sina tal. Jag tyckte faktiskt att det till och med var lite roligt att räkna matte. Sonen fortsatte med sina läxor, utan min hjälp men med mig som stöd, och det rann på bra. Till middag köpte vi asiatisk mat ifrån Panda Express. Snabbmat som faktiskt är helt okej, men det är ju absolut inget om man jämför med hemmalagad mat ifrån Villa Haga (mitt hem). Den maten jag får hemma i mitt hus är den bästa på denna jord. Jag brukade även laga mat emellanåt. Kanske inte så jätteofta, men ibland, och jag är lite halvbra på det. Jag tycker att det är riktigt skoj att laga mat. Speciellt när man inte bara ska laga till sig själv. Det är ju ännu roligare om man är fler än en person som lagar maten tillsammans.

 

Ser inte detta underbart gott ut? Fixade det helt själv... Stolt? YES BOX!


Efter att vi hade ätit, skulle sonen fortsätta läsa sin bok och jag behövdes inte längre, vilket var hur skönt som helst med tanke på hur sent jag slutade jobba igår. Kvällen har sedan dess bestått av att blogga och kolla på Sex And The City, UNDERBART! Min favoritsysselsättning på kvällen, bortsett ifrån att prata med min nära och kära på facebook eller Skype.

 

Imorgon är det onsdag, och vanligtvis brukar jag köra dottern till hennes morgonträning, men jag har bytt dag med föräldrarna så jag kör henne på torsdag istället. Det innebär att jag inte behöver sätta på mitt alarm på 3.50, utan det räcker faktiskt med 8.30. Jag och Emilia hade tänkt köra ett Turbo Kickpass imorgon bitti vid nio. Det återstår att se hur trött och svettig jag kommer vara efter det passet… Jag tror att jag säger god natt för idag, i alla fall här på bloggen.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Linda

Ser precis ut som maten du och jag fixade ju när vi hade romantisk middag för två :)

2010-10-13 @ 10:41:05
Postat av: DC

Vad skall vi laga för mat när vi kommer till PVE. DC

2010-10-13 @ 13:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0