Dagsrapport

Nu är det dags för Nanas dagsrapport om vad hon har varit med om idag.

 

Nu var det faktiskt ett tag sedan jag somnade riktigt sent. Hela flera dagar sedan. För er kanske det inte är så länge sedan, men för mig är det ett tag sedan nu. Jag kunde helt enkelt inte bli trött, det gick bara inte. Jag somnade till slut, och då hade klockan nog slagit fem om jag inte minns helt fel. Jag tror nog att det kan stämma, för mitt minne är ändå ganska bra. Det som är lite komiskt över den här situationen är att min värdpappa var tvungen att vara på jobbet väldigt tidigt i morses, så när han gick upp så hade jag fortfarande inte gått och lagt mig. Natten spenderade jag vid datorn genom att chatta med lite folk, bland annat min hjärtevän Stas (som för övrigt skämmer bort mig, men det ska jag berätta om lite senare), och genom att kolla på Sex And The City.

 

Det är alltid lika ”spännande” att se hur länge jag sover när jag har mina uppesittarkvällar. Idag blev det till halv elva. Det är länge för mig, trots att jag somnade så pass sent. Först vaknade jag strax efter nio av att hunden står och krafsar på min dörr, som tur är lyckades jag ignorera detta och somnade igen. Skönt! Vädret var inte så mycket att hurra för, grått och tråkigt. Dessutom kändes det som att det låg lite regn i luften. Jag trotsade detta och slängde på mig träningskläderna för att ge mig ut på en powerwalk.

 

 

När jag kom tillbaka, blev det lite styrkeövningar och stretchning framför två Sex And The Cityavsnitt. Varje gång jag sätter på den serien, känner jag mig inte längre ensam. Det är som att jag hoppar in i deras liv och får känna vad de känner och upplever. Det är helt enkelt ett sätt för mig att ta avstånd ifrån det man själv är med om, och det är faktiskt ganska skönt emellanåt att koppla bort allt runt omkring en och nästan låtsas att man är någon helt annan stans, i någon annans skor.

 

Sedan var det dags för att ta sig en liten uppiggande och fräsch dusch. Dessutom laddade jag tvättmaskinen med en omgång av mina kläder. Det behövdes. Träningskläderna och underkläderna började ta slut, så nu har jag fyllt på igen. Efter det blir det lite datatid. Chattade bland annat med Barret. WOW, du får mig glad bruden! Saknar dig och alla dina knasigheter du har att berätta när man ses.

 

 

Barnen kom hem, och det var då dags för oss att ta tag i läxorna. Som tur var hade sonen inte så mycket att göra, vilket jag tyckte var väldigt skönt för hans skull. Min värdmamma kom också hem tidigt idag. Vi blir lika chockade varje gång. Jag tror nog till och med att jag kan tala för hundens räkning där med. Haha!

 

Jag måste bara berätta det att dottern är ganska förkyld, och det mesta har satt sig på hennes stämband så hon låter hur kraxig som helst när hon pratar. Igår var det extremt, men idag hade det faktiskt blivit lite bättre. Däremot vill hon ha kvar sin kraxiga häxröst, för hon tycker att det är skoj. Haha! Knasig amerikanska. Fast i och för sig kan jag förstå henne lite. Det är faktiskt lite kul när rösten helt plötsligt bara spricker när man pratar. Vi tjejer kommer ju inte in i målbrottet som ni killar gör, så vi får väl passa på lite. Haha!

 

När det sedan var dags för sonen att läsa, stängde han in sig på sitt rum som han alltid gör, och jag kröp ner i soffan med min bok. Jag tycker om att läsa, men tyvärr tar jag mig inte tid till det. Jag har ju tid till att läsa, men jag väljer istället att sitta vid datorn och prata med er där hemma, blogga och kolla på Sex And The City. Det kanske är dags att ta tag i läsningen igen. Det finns massor med böcker jag skulle vilja läsa. Vi får se vad som händer när jag är klar med min favoritdvdbox.

 

Till middag fick vi pasta med något kött i någon slags sås. Det var helt okej. Det smakade inte så mycket. Jag är ju van vid att maten smakar mycket, i alla fall när jag lagar mat hemma, men det var gott ändå. Mat som mat liksom. Haha!

 

Efter att vi hade ätit gick jag ut till mig. Sedan dess har jag chattat med olika människor, kollat på Sex And The City och nu då lite bloggning med. Jag ska försöka att inte bli så sen ikväll, för jag behöver sova. Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer. Jag ska nog försöka ge mig ut på en springtur hade jag väl tänkt. Idag har varit en sådan dag som jag har känt mig lite halvlåg. Jag trodde att morgonens powerwalk skulle rensa huvudet och ge mig lite nya krafter, men riktigt så blev det inte. Jag förlitar mig därför till morgonens springtur. Hoppas, hoppas, hoppas att den kan lätta upp det hela lite.

 

 

 

I'll see you soon then

 


Kommentarer
Postat av: Jimmari

Congratulations on a job well done. Thanks

2011-11-22 @ 16:27:05
URL: http://jimmari.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0