Datanörd

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag är här för att utvecklas som person, och igår fick jag redan svar på att jag har gjort det. Det är inte inom vilket område som helst som utvecklingen har skett, utan det har med datorer att göra. Yes, you heard me! Jag som är urkass på allt som har med datorer att göra. Anledningen till att jag har klarat mig så bra som jag har gjort på det avsnittet, är för att jag har en grym brorsa och en cool pappa som kan hjälpa mig med allt sådant. Det kan kanske också vara en anledning till att jag inte är bra på det, att de alltid har funnits där för att hjälpa mig. Nu så gör de ju inte det, så då får jag lösa det på bästa tänkbara sätt.

 

Jag höll på att prata med pappa på facebookchatten och allt funkade som det skulle. Helt plötsligt kunde jag inte använda å, ä eller ö…! Vad tusan! Vad var det som hade hänt där egentligen? De hade bara slutat att lägga av helt och hållet. Istället kom det upp några andra tecken. Vet ni vad som hade hänt? Jo, jag hade lyckats trycka någonstans, helt omedvetet, så att mitt tangentbord hade ställts in på det amerikanska istället för det svenska. Det var även andra tecken som inte blev som de skulle, utan de hade också knasat till sig.

 

Det som var det mest knasiga var att det vara var så här på facebookchatten, och ingen annan stans. När jag skrev i ett Worddokument fungerade det som vanligt. Likaså när jag skrev på chatten på Skype. Så det var verkligen bara knas på facebook.

 

Jag hade ingen aning om vad jag hade gjort, och heller inte pappa. Så han skulle ringa till Bogedata och se om de visste vad jag skulle göra. Helt plötsligt händer det… Jag kollar på skärmen, där nere i höger hörnet bland alla symboler som visas, där står min på EN (engelska) istället för SV (svenska). På något höger eller vänster hade jag lyckats ändra detta. Så det var bara att trycka på den symbolen och ändra tillbaka till svenska. Det låter väldigt enkelt, och det var det ju också, men jag fick panik och hade ingen aning om vad jag skulle göra. Så jag blev riktigt stolt över mig själv när jag lyckades lösa det på egen hand.

 

Jag skrattar åt vad mycket jag kan lyckas med…



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Duktig, du är duktig. DC

2010-10-05 @ 08:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0