De senaste dagarna

 

 

Ja, som jag nämnde tidigare så har jag inte direkt känt för att blogga. Det gör ju också att ni inte har fått någon uppdatering de senaste dagarna om vad som har hänt.

 

Onsdag

Dagen började väldigt mysigt med att Emilia kom hit för lite sconesbakning. Det skulle komma hit en rörmockare och titta på min toalett, eftersom den inte spolade så bra. Under tiden han var här var jag tvungen att vara hemma, men för att jag inte skulle ha tråkigt hade bjudit hit Emilia.

 

Kommer ni ihåg de sconesen som jag bakade här? De som blev superäckliga? I alla fall, de som Emilia bakade (jag gjorde inte så mycket, utan hjälpte henne bara lite) blev riktigt goda! Vi fick verkligen en god start på morgonen, bokstavligt talat.

 

 

Rörmockaren var väldigt trevlig och han gjorde ett bra jobb, för nu spolar den bra. Nu behöver jag inte längre gå in i huset och gå på toa om jag är ute hos mig. Det är väldigt skönt!

 

Solen sken så underbart och skönt på oss att vi bestämde oss för att vara ute. Vi började med en lek. Hihi, man blir aldrig för gammal för att leka. Vi tävlade mot varandra genom att den ena nynnade på en låt, och så skulle den andra gissa vilken det var. Det var skitskoj!

 

Spelet måste dragit ur energin ur Emilias kropp, för efter ett tag somnade hon så gott på madrassen, men jag hade inte tråkigt för det! Jag hade det superduperbra! Vet ni varför? Jag skypade med min Malin! Ojoj, vad glad jag blev! Jag tror nog att hon tyckte det var lika roligt som mig. Tack Malin!

 

 

Efter att jag hade pratat med Malin i kanske en timma, och Emilia hade fått sin nap, drog vi oss ut på en powerwalk i mitt område. Jag tog med mig henne ner till tracken som finns här. På några ställen har man en fantastisk utsikt över ”hela” L.A. Självklart fick kameran hänga med.

 

 

När vi kom tillbaka var det dags för Emilia att åka och hämta hennes barn på skolan, och jag satte mig framför datorn. När det var dags för mig att ta en dusch, jag var ju tvungen att fräscha till mig lite, ringde telefonen. Det var dottern som sade att hon hade missat bussen, så jag fick hämta min handväska och hämta henne istället.

 

Eftermiddagen och kvällen bestod att läxor, fixa mat, köra sonen till hockeyträningen, slöa vid datorn, Top Model och även lite mer slötid vid datorn.

 

Torsdag

Gårdagens morgon började jag med en powerwalk för att rensa huvudet på lite tankar. Det var väldigt skönt. Solen sken och jag hade bra musik i öronen.

 

Direkt när jag kom tillbaka var det vara för mig att sätta mig i bilen och köra mot Emilias hus. Hon ville ta med mig till ett ställa som hon hade sett när hon hade kört ena värdbarnet till hennes fotbollsträning. Vi skulle ut på en liten hike.

 

När vi började vår lilla vandring såg vi en segelbåt som låg nere vid vattnet, en bra bit ifrån oss. Jag ville ta mig dit ner, och Emilia bangade inte. Vi visste inte om vi kunde ta oss ner dit, men det gjorde vi. Vi hittade allt en väg ner till slut, och det var hur vackert som helst! Jag låter bilderna tala för sig själva.

 

 

När vi skulle börja vandringen hemåt igen, var flåset på en annan nivå. Det var ju bara uppåt hela vägen. På vägen tillbaka mötte vi två kvinnor som var ute på deras hästar. Vi gick faktiskt förbi dem. Är vi i bättre fysiskt skick än hästarna då eller? Haha! När vi till slut kom upp, ställde vi oss med näven upp i vädret och bara ”Woooow”. Kvinnorna på hästryggarna skrattade åt oss och räckte även upp deras nävar i vädret.

 

 

Vi körde sedan mot Jamba Juice för att få oss var sin smoothie. Mmm, smarrigt värre! Emilia var på pumpahumör så vi tog med oss smoothien in på en matbutik så hon kunde köpa sig en liten, söt pumpa. Till skillnad från Sverige, så är det tillåtet att äta respektive dricka i nästan alla affärer.

 

Efter det släppte jag av Emilia och körde hemåt igen. När jag kom hem, tipsade min söta värdmamma mig om saker som jag kan göra på dagarna för att jag inte ska bli uttråkad. Min första tanke var att nu har nog allt mamma och pappa pratat med henne, och det hade dem gjort fick jag reda på senare på kvällen av dem själva. Hon tipsade mig om att jag kunde åka ner till en löparbutik som finns nere i Redondo Beach och få lite information om vilka olika springklubbar det finns i närheten. Hon sa att jag skulle gå dit och säga att jag ville hamna i en klubb med snygga killar. Ja, det vore väl inte helt fel! Haha! Jag tycker att det låter skitskoj så det ska jag nog försöka undersöka nästa vecka. Hon sade även att hunden mer än gärna vill bli uttagen på promenader, och att jag kan ta honom till en hundpark som finns i närheten. Ytterligare två saker hon nämnde var att hon skulle börja lämna mer handlingslappar till mig, och att jag borde åka ner till Long Beach akvarium någon dag när barnen är i skolan. Det ska tydligen vara väldigt coolt där!

 

Eftermiddagen bestod inte av att hjälpa sonen med läxor, som det annars brukar vara. Dottern skulle tillsammans med sina lagkamrater visa upp sitt kortprogram i en ishall här i närheten. Jag körde dit henne, och fram till dess att de skulle åka läste jag min ”nynya” bok. Jag hade ju börjat på The Girl With The Dragon Tatoo (Män Som Hatar Kvinnor), men den översättningen ska tydligen vara dålig, så jag vill läsa alla Stieg Larssonböckerna på svenska. Nu har jag istället börjat på Eclipse, den tredje Twilightboken om Bella och Edward. Till slut var det deras tur att åka, och jag filmade det. Tyvärr kunde jag inte få mig någon uppfattning om deras program, för jag var fullt upptagen med att filma med min kamera. Mamma, jag vet nu vad du menar med att man inte kan titta på själva framträdandet om man filmar. Dessutom var det andra personer som framträdde, bland annat ett isdanspar som jag gillade väldigt mycket.

 

 

När vi kom tillbaka fick jag ett litet uppdrag: åka till Rubio’s och köpa två ”fish tacos” åt sonen. Just igår kunde sonen få lite extrapoäng i skolan om han handlade mat därifrån. Rubio’s sponsrar hans skola med lite pengar, och desto fler som handlar därifrån, desto mer pengar får skolan.

 

När jag kom tillbaka gick jag ut till mig och satte på datorn. Hann med att prata med lite människor och titta på Kenza & Tyra Show. Jag tycker att det är skitskoj att titta på. Igår skulle de testa på hur det var när man är med i militären. Istället för att bita ihop, klagade de på det mesta. Taskig inställning helt enkelt, eller vad säger du pappa?

 

Till slut blev jag hur trött som helst. Jag tror faktiskt att klockan inte ens hann bli tolv innan jag lyckades somna. Skitskönt!

 

 

Det var onsdag och torsdag, och nu börjar jag även komma ikapp med bloggandet. Härligt! Det börjar gå tillbaka mot det vanliga.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Inställning måste man ha, på topp. DC

2010-10-30 @ 23:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0